Xpecial 50 tippje, amivel jobb támogatóvá válhatunk

Írta s0ulswap, Kategória: Egyéb
2015-01-21 18:55

Hogyan válhatunk jobb támogatóvá 50 lépésben Xpecial szerint(jelenleg a Team Liquid támogató játékosa).

1. Mikor a támogató szerepével ismerkedsz, jobb ha agresszívabb vagy és meghalsz párszor, minthogy túl passzívan állsz hozzá és nem tapasztalod meg a saját határaid.

2. Az őrszemek nem csak a passzív játék fontos kellékei, hanem az agresszív játékhoz is elengedhetetlenek. 2 v 3 szituációk kialakulása bajt okozhat.

3. A legjobb pillanat az ellenség letámadásában amikor az utolsó találatot próbálja bevinni egy minionnak. Minden AD játékos ezt a pillanatot keresi és ilyenkor lehet a legjobban büntetni.

4. Mikor sebzést cserélgetve piszkáljátok egymást az ösvényen, figyelj a minionokra is. Előfordulhat, hogy a minionok több sebzést osztanak ki, mint az ott lévő bajnok így vedd figyelembe azok segítségét.

5. A jó támogató ismeri a varázslatai töltési idejét. A jobb támogató ismeri a mellette levő AD játékos töltési idejeit. A legjobb támogatók ismerik az ellenség töltési idejeit.

6. Az idéző varázslatok fontosak. Ha a ti párosotok idéző képességei megvannak még, de az ellenségnek nincs, akkor hatalmas előnnyel rendelkeztek 2 v 2 szituációban.

7. Akkor a legjobb a támadást időzíteni, amikor az ellenségnek a legrosszabb, például korábban fejlődtök szintet, mint a másik páros.

8. Nem csak az ellenséges életerőpontok ismerete fontos, hanem tudnod kell a rendelkezésedre álló mana mennyiségét és hogy mely/mennyi varázslatot képes használni.

9. Ha távolsági támogatót játszol egy közelharci támogatóval szemben, helyezz egy őrszemet abba a bokorba ahol tartózkodik ezzel elkerülve az esetleges támadásokat. Támadd őt alaptámadásokkal és varázslatokkal és ne felejtsd el, hogy a támadó varázslatain 10+ másodperc a töltési idő.

10. Ha az ellenséges AD játékos idéző képességei közt van a Megtisztulás (Cleanse) akkor légy biztos abban, hogy kábítás elhárítására használja, így a későbbi Kifárasztás (Exhaust) effektje alól már nem menekülhet.

11. Ha egy közelharci támogatóval vagy egy távolsági ellen, törekedj a mihamarabbi 2. szint elérésére és a szintelőnyt kihasználva azonnal rohanjátok le az ellent.

12. Ha az ellenséges AD Megtisztulás(Cleanse)-al rendelkezik, te pedig olyan támogatóval akinek az ultija CC-vel rendelkezik (pl.:Sona, Leona), rögtön használd is ellene, hogy a Megtisztulást kényszerüljön használni. Így az AD kap egy 210 másodperces töltési időt, míg az ultidon csak ~120 másodperc lesz és a keletkezett 1 perces köztes időt kihasználhatod a következő támadáskor, így a varázslat teljes effektjét kihasználva.

13. Figyeld meg az ellenség viselkedését. Ha az idő nagy részében passzívan játszanak, majd hirtelen agresszívvá válnak, várható egy gank az ösvényeteken.

14. Figyelj az ellenség őrszemeire. Az őrszemek 3 percig tartanak, így ha tudod, hogy mely őrszemek ideje járt le, kérhetsz segítséget a dzsungelestől, hogy gankeljen az ösvényeteken.

15. Ha piros oldalon vagytok és szeretnétek mielőbb elérni a 2. szintet, jelezzétek a dzsungelesnek, hogy igényt tartotok a Gromp-ból származó tapasztalati pontra.

16. Használd az alaptámadásaidat. Ha távolsági karakter vagy kombináld a varázslataiddal. Ha közelharci akkor az alaptámadásokat csak harc közben használd.

17. Próbálj kitalálni saját kezdő tárgyakat. Inkább a nagyobb arany bevételre koncentrálsz vagy több flaskát vásárolsz a hosszabb ösvényen maradásért.

18. A Látókő gyakorlatilag egy ap10(arany/10 másodperc) tárgy. Minden "ingyen" őrszem amit a Látókő ad, 75 arany megtakarítás.

19. Még a játék kezdete előtt döntsd el, mely kezdő támogató tárgy a legmegfelelőbb az aktuális csapatkombinációhoz.

20. Ha valamelyik támogató bajnok képességeivel nem vagy tisztában és tanácsra lenne szükséged, a Youtube-on rengeteg videót találsz a témában.

21. Janna erős választás Leona ellen. A hurrikánok megnehezítik a Fénypengével történő támadásokat.

22. Az Őrszemtotem hasznos lehet 1-es szinten az ellenséges dzsungel felderítésére, így átmenetileg információt biztosít az ellenséges dzsungel játékosról.

23. Nem probléma, ha a kábító képességet egy tankra használod, ha a szövetséges AD játékos hamarabb képes meggyilkolni az ellenség tankját, mint az ellenség AD játékosa a ti tankotokat.

24. Az Ínyenc mester mesterség hasznos lehet, ha olyan szituációba kerülsz, hogy rögtön szükséged van némi életerő és mana visszatöltésére.

25. Ha problémát okoz Nami Q képességének a pozicionálása, próbáld meg megjósolni hol fog állni az ADC amikor az utolsó lövést viszi be egy minionnak.

26. Amikor Lulu Segíts, Pix! képességét használod egy ellenségen, először mögéjük ugrik, majd mikor hátrálnak pontosan feléjük kerül Pix így a Q képesség 100%-ban sebezni fogja az ellent.

27. A sebzés nagyságának kiszámítása akkor történik amikor eléri a célpontot. Janna pajzsa ami bónusz sebzést ad, akkor is használható ha már egy ADC sebző képességének animációja elindult de még nem ért el a célpontot.

28. Ha Soraka-val játszol és úgy érzed az ellenség egy Villanás + ulti kombinációval akar kezdeményezni, Villanás után rögtön használd a némítás képességét így akadályozva a támadást.

29. Blitzcrank Odarántás képessége igazából a jobb kezéből indul ki, így megfelelő helyezkedéssel könnyen használhatod minionok közvetlen közelében.

30. Lulu E képessége azon kevesek közé tartozik ami láthatóságot biztosít láthatatlan célpontokra.

31. Ha Blitz-el vagy és a célpontodnak van menekülő képessége, használd a Vasököl vagy Statikus mező képességet majd utána rögtön az Odarántást így megállítva a menekülőt.

32. Az alsó ösvény bokraiban elhelyezett őrszemek fontos szerepet töltenek be, az alacsony életerő ponttal rendelkező ellenség menekülése megakadályozható.

33. Fontos dolog, a támogatók idéző képességei kisebb töltési idővel rendelkezhetnek az Idézői bölcsesség miatt, így kialakul egy időablak ami érdemes támadás indítására használni.

34. Fontos gyakorolni mekkora a képességek maximum távolsága így pontosabban használva Blitz Q vagy Zyra E képességét.

35. Kontrolláld a minionokat. Ha nagyobb számú minion tart felétek, sebezd őket alaptámadással, hogy segítsd az AD farmolását.

36. Ha egy ellenség célba vett a karakterének életerő csíkja pirosas körvonalat kap, így készülhetsz egy esetleges támadásra.

37. Janna pajzzsal próbáld az AD játékost megvédeni a harcok közben, hogy a lehető legtöbb sebzést oszthassa ki amíg életben van.

38. A hatótávjelölő opciót érdemes kikapcsolni néhány bajnok esetében, mint mondjuk Blitz. Ellenben Lulunál szuper fontos hogy tudd a Q képesség melyik irányba mutat pontosan.

39. A Látókövet MINDIG vásárold meg első vagy második tárgyként a megfelelő láthatóság biztosítása miatt.

40. Ha Nunu-val töltöd be a támogató szerepét, már a félig feltöltött ulti is jobb 4-5 ellenség közelében, mint a teljesen feltöltött 1-2 ellenségnél.

41. Thresh lámpása nem dísz, használd nyugodtan!

42. Thresh Sötét átjáró képességét pozicionáld úgy, hogy ne oda dobd ahol a célpontod van, hanem ahol lesz 1 másodperccel később.

43. Ha egy alaptámadással, vagy varázslattal lehetőséged adódik sebzést kiosztani az ellenségnek úgy, hogy cserébe nem kapsz viszonzásul semmit, az egy remek cserének könyvelhető el.

44. Használd a bokrokat meglepetés szerű támadásra. Bajnokok, mint Zyra vagy Thresh képességeinek hosszabb kasztolási ideje miatt nagyobb eséllyel találsz be.

45. Úgy derítheted ki melyik bokorban van ellenséges őrszem, hogy ha a közelben minionok vannak és mégis megtámadnak akkor látható vagy számukra.

46. Ha egy 6-os szinttől nagyobb Vayne-t akartok megölni, mindenképp legyen nálad Észlelő őrszem vagy Pásztázólencse, így ulti közben is látható marad.

47. Leona Q képessége alaphelyzetbe rakja az alaptámadást, így egy alaptámadást követő Q ismét lehetővé teszi egy támadás bevitelét.

48. Támogató Alistar-nal ajánlom néhány mana-regeneráló rúna használatát a magas mana költségek miatt.

49. Próbáld észben tartani az ellenség idéző képességeit kinek van töltési időn egy bizonyos képessége és kinek nincs.

50. Talán a legfontosabb, hogy légy kedves a csapattársaiddal szemben, így nyerési esélyeid drasztikusan megnőnek :)


Hozzászólások (6)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!

RRyders Norby - 4 éve 1
Ahh De megnézném Wickd Tipjeit TOp ra :D:D

NPC Yemi - 4 éve 2
van forrásunk, még lesz hasonló jellegű fordítás :) (mondjuk Topra pont nem találtunk még :D)

DracoAttila - 4 éve 3

Topra nekem van néhány ötletem, de csak silver vagyok, így nincs nagyon beszédjogom :(

NPC Yemi - 4 éve 4
mindenkinek lehet jó ötlete, csak aki jobb, annak több van és nagyobb arányban jobb, szóval próbálkozni lehet :)

DracoAttila - 4 éve 5
Hát... ez igaz :) Bár az is lökést ad hogy Diamondosokkal és Platinásokkal lenni egy meccsben és a többségét megnyerni sem piskota :)

Slayner22 - 4 éve 6
Topra főként a karaktered ismeretét ötvözni kell azzal hogy a creep score se legyen rossz, a legtöbb karakterrel meg lehet csinálni a passive early-t amivel sokan mondják hogy nem tudunk lane dominanciát kialakítani, pedig igazából ugyan úgy ki lehet alakítani a lane dominanciát passive farmolás közben is, mivel az ellenfél hibáira is fyigyelnünk kell. Egy-egy hibáért akár még ha van flash is az elsüthető eszköztárában akár halállal is fizethet. Természetesen vannak olyan karakterek akik agressive játékstílusban erősek ezér mindenki agressive módon játszik vele, pedig akár egy Renektonnal is lehet farm miatt büntetni. De például ott van Gnar akivel nagyon hasznos az agressive play mivel ő egy korai lane dominancia kialakítással hamar meg tudja nyerni a lanet egész meccsre. Emellé még a top legfontosabb dolog hogy rengeteget kell játszani topon, vagy rengeteg toplaner streamet kell nézni mivel a matchupok nagyon változékonyak.
Belépés