Hősbejelentés: Tahm Kench, a folyó királya

Írta Jankec, Kategória: Skinek/Hősök
2015-06-23 21:43

A LoL legújabb szörnyetege hamarosan kiemelkedik a habokból! Tahm Kench egy szívós tank, aki az egyéni ösvények valamelyikén vagy támogatóként harcol, és bármit felfal. Örömmel tölti meg termetes hasát az ellenfelek ízletes tagjaival, hogy aztán békésen emésztgesse őket, amíg a szövetségesei kihasználják az általa szerzett előnyt. De Tahm Kench nem csak az ellenfeleknek tartogatja étvágyát: szövetségesét elnyelve csukafejest ugorhat jellegzetes örvényébe, hogy az ellenséges csapat közelében bukkanjon fel.


Képességek


Passzív: Ízelítő

Tahm Kench minden alaptámadása és sebző képessége egy Ízelítő jelzőt tesz az ellenséges hősökre. Ha három jelző összegyűlt, akkor... más módon is lecsaphat rájuk.


Q: Nyelvcsapás

Tahm Kench rövid időre lecövekel, és a kijelölt irányba csap a nyelvével. A Nyelvcsapás megáll, amint eltalál egy célpontot, miközben megsebzi és lelassítja azt. Ha egy eltalált hősön három Ízelítő jelző van, az elkábul a támadástól.


W: Devour

Tahm Kench rövid időre elnyeli a közelében tartózkodó, megcélzott egységet. Az ellenfelek a maximális életerejük egy részének megfelelő varázssebzést szenvednek el. Ezenfelül:
  • Minionok és szörnyek: Miután Tahm Kench bekebelez egy ellenséges miniont vagy szörnyet, a képesség ismételt aktiválásával kiköpheti a kijelölt irányba. A kiköpött egységek megsebzik az általuk eltalált egységeket.

  • Szövetséges hősök: Amikor Tahm Kench bekebelez egy szövetséges hőst, a szövetséges immúnissá válik a sérülésekre, és ellenségek felé haladva megnő a mozgási sebessége. Tahm Kench és az elfogyasztott szövetséges is eldöntheti, hogy mikor bukkanjon elő a gyomorból.

  • Ellenséges hősök: Tahm Kench csak akkor célozhatja Bekebelezéssel az ellenséges hősöket, ha összegyűlt rajtuk három Ízelítő jelző. A Folyó Királyának mozgási sebessége jelentősen lecsökken, amíg egy ellenséges hős van a gyomrában – a hős látótere pedig Tahm Kench közvetlen környezetére szűkül.


E: Vastag bőr

Passzív: A Tahm Kench által elszenvedett sebzés szürke életerővé alakul. Ha véget ér a harc, a szürke életerő eltűnik, és az összegyűlt szürke életerő egy részét rendes életerőként visszanyeri.

Aktív: Tahm Kench a szürke életerőt pajzzsá alakítja, amely viszont csak rövid ideig védi őt.


R: Mélységi merülés

Passzív: Tahm Kench az összes általa okozott sebzést megnöveli a maximális életerejével arányos mértékben.

Aktív: Tahm Kench tágra nyitja száját, és helyet kínál bendőjében szövetségesének. Ha az beleugrott, vagy Tahm Kench úgy dönt, hogy egyedül indul útnak, varázsolni kezd, és megidéz maga alatt egy örvényt, amelybe a varázslás végén beleugrik, majd pár másodperc után felbukkan a megcélzott területen. A Mélységi merülés hatótávolsága hatalmas, de a hosszadalmas varázslás miatt könnyen észlelhető.



Támogató

Tahm Kench kiváló támogató, mivel azonnali segítséget nyújthat még a halál torkában lévő lövésztársainak is. Ha elvergődött az ösvényre, a legfontosabb feladata, hogy társa közelében maradva biztosítson számára nyugodt farmolást. Ha az ellenfél lelassítja vagy elkábítja Tahm Kench szövetségesét, egyszerűen bekebelezheti őt, és biztonságos helyre viheti. Hatása tovább tart a legtöbb tömegirányító képességnél, így még akkor is, ha az ellenfél tökéletes csapást mért a Folyó Királyának lövésztársára, Tahm Kench sikeresen kimentheti őt, mielőtt új helyzetet venne fel. Sőt mi több, ha a Folyó Királya válna a pofonok célpontjává, a Vastag bőr passzív hatása bőséges regenerálódási lehetőséget biztosít számára. Ha az ellenséges csapat harcra szánja el magát, Tahm Kench a sebzőjük ellen fordulhat a passzív képességei célpontjává téve, majd bekebelezve őt. Ezzel ideiglenesen egy különlegesen előnyös, 2 az 1 ellen helyzetet teremt.

Sokoldalúságát a rajtaütések alkalmával is kamatoztathatja. Amellett, hogy páratlan védelmet képes nyújtani szövetségesének az ellenfél rajtaütése során, falánksága akkor sem megy veszendőbe, ha ők indítják a rajtaütést. Tahm Kench elhagyhatja az ösvényt, mint ha őrszemeket menne elhelyezni, majd a dzsungelharcosával találkozva a Mélységi merüléssel előkészíthet egy rajtaütést.


"Fiú, a világ egy nagy folyó, és én vagyok a királya. Nincs táj, ahol még nem jártam. Nincs oly vidék, amit nem láttam."


Az egyéni ösvényen

Tahm Kench nem csak osztogatni tudja a pofonokat, hanem jól is bírja azokat, ezért feltétlenül a minionok között van a helye az egyéni ösvényen. A Folyó Királya ott számolatlanul mérheti a végső csapásokat, és kedve szerint cserélhet pofonokat az ellenfelével. Tahm Kench esetében fontos megjegyezni, hogy a Vastag bőr passzív hatása miatt (amely elegendő életerőt termel neki vissza) egyenlő erőviszonyok esetén is ő kerül ki győztesen, és az egyébként kétesélyes harcok is emészthetőbbé válnak számára. Ha úgy tűnik, hogy az ellenség minden erejét Tahm Kench ellen irányítja, bekebelezheti az ellenfelét, ezzel megsebezve őt, és gyógyítva önmagát; vagy ha még nem alkalmazott elég passzív jelzőt, a Vastag bőrt aktiválva életmentő pajzsot vonhat maga köré.

De hogyan harcol ez a behízelgő hangú szörnyeteg? A korai zaklatás során szinte kizárólag a Nyelvcsapásra hagyatkozik. Az ellenséges hősök elleni közvetlen találatok és végül a kábítás jellemzi Tahm Kench támadásait a legtöbb tankharcban. De amikor az összes Ízelítő jelző az előkészített áldozaton van, egy szimpla kábításnál sokkal csúnyább trükköket is bevethet. A Bekebelezés egy rendkívül sokoldalú képesség, amely már a korai játékban is számos lehetőséget biztosít a Folyó Királyának. Az előrenyomuló ellenfelet befalhatja a toronynál, majd ha jól időzít, úgy köpheti ki a torony mögé, hogy épp elkaszálja az utolsó minionokat is. Ennél is szebb, ha Tahm Kench akkor süti el a Bekebelezést, amikor a szövetséges dzsungelharcos épp megérkezik a rajtaütéshez. A gyomrában ragadt ellenfél a lecsökkent látótere miatt nem érzi a közelgő végzetét, de amikor végre kivergődik a szörnyetegből, már nem lesz másra képes, csak… a halálra.


"Kínzó éhem nagy teher, de ez az utolsó alkalom, esküszöm."


Csatározás

A Mélységi merülésnek köszönhetően Tahm Kench már a hatodik szinten is szabadon portyázhat, és a gyanútlan ellenfelek mögé kerülhet. A Mélységi merülés használatakor különösen jól jön a Folyó Királyának méretes bendője, amelyben játszópajtásokat is magával vihet. A dzsungelharcossal nyelvöltve például átugorhat a középső ösvényre, ahol egy váratlan 3 az 1 elleni harcot kezdeményezhet. A célpont akkor sincs biztonságban, ha a torony mögé teleportál, mert Tahm Kench a Vastag bőrnek köszönhetően a torony támadásait is felfogja, amíg a társai leterítik az áldozatot.

Ez a taktika semleges feladatoknál is kiválóan alkalmazható. A dzsungelharcossal társulva Tahm Kench gyorsan a Sárkányhoz vagy a Baronhoz siethet, megakadályozva vagy elcsaklizva őket az ellenfél karmai elől. Mikor megérkeztek, a Folyó Királyára hárul, hogy zavarja az ellenfelet a Nyelvcsapással, és készenlétben tartsa a Bekebelezést, ha a társa életereje túl alacsony szintre süllyedne. A Vastag bőr ilyenkor is nagy hasznára válik Tahm Kenchnek, megvédve őhatalmasságát a kedvezőtlen hőhatásoktól. Ha eljön az idő, csak el kell nyelnie a az ellenfél dzsungelharcosát, és eltávolítani őt a célponttól. Elméletileg a Folyó Királyának a gyomrából is lehet használni a Sújtást, csak épp nem tudnak lecsapni arra, amit nem is látnak.


Csapatharcok

Tahm Kench előtt igazi hős-svédasztalt tárul fel minden csapatharcban, és egyetlen fontos kulináris kérdésben kell döntést hoznia: kit egyen meg? Ahogy kitör a harc, és elkezdenek lefele pörögni az életerősávok, alaposan meg kell néznie, hogy a sebző hősöket mindig megkínálja egy Nyelvcsapással, hogy lelassítsa, vagy ha korábban is ízlelgette, akkor elkábítsa őket. A helyezkedés itt is kulcskérdés marad. Az ellenséges csapat sűrűjében Tahm Kench képes megzavarni bármelyik ellenfelet, főleg a legerősebb hősöket. A Vastag bőr pajzsa életben tartja addig, amíg az összes Új ízek jelző a helyére kerül, és aztán kezdődhet a lakoma. Ha egy szoros küzdelemből akár csak pár másodpercre eltűnik egy ellenfél, Tahm Kench szövetségesei megfordíthatják a csata eredményét, vagy végezhetnek a még ellenállókkal. Ezután a nagyétkű kétéltű kiköpi a desszertet a készen álló szövetségesek elé. Cseppet sem elegáns, de nagyon hatékony.

Tahm Kench azt is megteheti, hogy inkább a hátsó sort erősíti, és a szövetségeseinek támogatja hősnyelő tudását. A Nyelvcsapás lassítása értékes másodperceket szerez a közeledő orgyilkosok ellen, de ha ez sem működik, Tahm Kench-nek ekkor is marad egy ütőkártya a zsebé... a pikkelyei.... szóval valahol. A legtöbb esetben, ha egy lövészt nyakon csíp az ellenséges csapat, akkor nekik reszeltek. Kivéve, ha vele van a folyó királya. A rossz bőrben lévő szövetségest bekebelezve Tahm Kench gyorsan új és biztonságosabb helyre viheti. Ezután akár egyből folytathatja a tüzelést, az orgyilkosok pedig a távolságot áthidaló képességeik nélkül várhatják az áldást. Tahm Kench-re és a szövetségesére kényelmes agyaggalamb-lövészet vár.


Együttműködés

Kiválóan működik együtt a következő hősökkel:

Swain, a mesteri taktikus
Swain és Tahm Kench szövetsége egyet jelent a brutálisan hatékony kezdeményezésekkel. A mesteri taktikus rémálomba illő dolgokra képes az ellenséges csapat közepén, de nem igazán szokott megadatni a lehetőség, hogy oda is jusson. Tahm Kench-nek viszont az utaztatás a specialitása. Ha a Mélységi merülés az ellenséges csapat mögött ér véget, Swainnek közéjük kell penderülnie, megnyomnia pár gombot, és számolnia a skalpokat.

Kog’Maw, a végtelenség szája
Tahm Kench jól érzi magát egy Kog-védelmi akciócsoport részeként is. Ahogy elkezdenek záporozni a támadások a LoL legédesebb üresség-kutyusára, Tahm Kench bekebelezheti őt, és kiköpheti őt egy biztonságos helyen. Kog’Maw egyedül képtelen hatékonyan elmenekülni, Tahm Kench menüjén viszont mindennap ez a konyhafőnök ajánlata.

Sejuani, a tél haragja
Sejuani és Tahm Kench étvágya igazán a játék vége felé jön meg, amikor eljön az ostromok ideje. Ha a csapat gondban van egy torony védelmekor, a folyó királya Sejuanit bekajálva a Mélységi merüléssel az ostromlók mögé kerülhet, ami ideális helyzet ahhoz, hogy Sejuani elsüsse a Gleccserbörtönt.


Kihívást jelentő ellenfelek:

Vayne, az éji vadász
Bár Tahm Kench Bekebelezés képessége komoly fejfájást jelent a legtöbb lövésznek, Vayne a Bukfencnek köszönhetően nehéz célpontot jelent. Ennél is nagyobb gond, hogy az ezüst nyílvesszői szétcincálják a folyó királyához hasonló, életerőben dúskáló hősöket, így néha még a szövetségeseit is nehéz bekebeleznie Vayne közelében. Emiatt Tahm Kench távol kell hogy maradjon szövetségesétől, de ha sikerül is is bekebeleznie őt, Vayne a Az éji vadász képességével a nyomában maradhat, amíg újra el tudja sütni az alacsonyabb töltési idejű képességeit.

Janna, a vihar haragja
Ha Janna is ellenséges csapat tagja, mindjárt nem olyan vonzó ötlet oldalba vagy hátba támadni őket. Ha a Mélységi merülés az ellenséges vonalak mögött ér véget, arra Janna egy Monszunnal válaszolhat, így a kedvező 5 az 5 ellen felállás egy tragikusan egyoldalú 5 a 2 elleni mészárlássá válik. Ha Tahm Kench csapatának többi tagja megpróbál közbeavatkozni, Janna a többi sebességnövelő, lassító és levegőbe lökő képességével biztosítja szövetségesei előnyét.

Gnar, a hiányzó láncszem
Tahm Kench jól bírja a pofonokat az egyéni ösvényen, de nem az olyanokat, amilyeneket Gnar oszt ki. Mini formájában kellő lőtávolsága, mozgékonysága és életerővel arányos sebzése van ahhoz, hogy elbánjon a folyó királyával. Mega alakban viszont olyan elképesztő sebzést okoz, aminek Tahm Kench sem állhat ellen – Gnar viszont az ellentámadásokat viszont könnyedén elviseli.


Hát sírj csak, fiú, hiába, hisz szabadon elsétálhattál volna… de inkább te magad lettél a bolond. Megbíztál bennem, csak magadat okold.


Hozzászólások (4)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!

BerserkerVadrus - 4 éve 1
miez? Loch Ness Gragas? vagy Renekton sokat idözött a burger kingben? :D

remaiNNN - 4 éve 2
Ez lesz broken nem Ekko :D

D0M1N1KXD - 4 éve 3
xD

D0M1N1KXD - 4 éve 4
Ez lesz az os Loch Nessi Szorny. <3 :3
Belépés