SyndraSyndra Build Guide: Syndra - Such power! Frissítve 5.4re

72%
Készítette blacklongju, Frissítve: 2015-05-03

Varázslatok

Tárgyak

Kezdő item normál
Legáltalánosabb kezdés, HP + mana regen jól jön early gameben.
Kezdés vs heavy AD
Ha nem tudod mire számíts
Ilyenkor sokáig kinn tudsz maradni a lanen, vagy ha nagyon agresszív az ellenfél, tudod tartani magad. Fontos, hogy ilyenkor annyi pénzt gyűjts össze, hogy az 1. visszameneteles itemek meglegyenek.
1. hazamenetel vs AP
A mana regen nagyon fontos, ezért nagy hangsúlyt kell rá fektetnünk. Ha lehet vegyük a cipőt is.
1. hazamanetel vs AD
Szituációs itemek
ROA/Archangel staff ha mana gondokkal küszködsz, nem tudsz kék buffot kapni/szerezni.

Ekkor Chalice után Tear of Goddest vegyél, vagy chalice helyett egyből tear.

Abyssal ha nagyon AP az enemy team, vagy pl.: Galio ellen játszol.
Full build
Ha meg akarsz semmisíteni mindenkit, ez az általános build.

Trinket attól függően, hogy mire van szükség. Ha sok a stealth enemy, akkor Sweeping lens mivel kapsz oraclet, tudod üldözni és le tudod lőni.

Full build (RIP DFG)
DFG kivételével új itemet kell vásárolni.

3 lehetőséget látok megfelelőnek:

1) WOTA - Egy kis sustain, az a spellvamp lehet szokatlan de igazán nagy segítség! Ráadásul 2500 goldért kapsz 80 AP-t és 10% CDR-t

2) Rylai - 400 hp, 100 ap ráadásul lassít. Assassinok ellen jól jöhet (Zed, Katarina, Talon) mivel a sok HP-nak köszönhetően nem robbant fel instant.

3) Liandry - Magic penetration? TRUE DMG! Annyira sok magic pent szedsz így össze, hogy hiába építenek ellened mr tankokat, alig fogod érezni rajtuk a resistet. Ráadásul a W-vel kétszereződik a liandry passzívja, ami elég jól jön.

Képességek

[Q] Sötét gömb

[W] Az akarat ereje

[E] Gyengék szétszórása

[R] Zabolátlan erő

Leírás

Először pár stat arról, hogy tényleg be tud válni ez a build ha megfelelően tudtok játszani Syndrával. (Ha akartok küldeni ti is statokat, nyugodtan tegyétek meg és kirakom őket.)






Bevezetés


Syndra egy elég nehéz championnek mondható, mivel jól kell helyezkedni az ellenfélhez képest, tudni kell last hitelni és spelleket használni egyszerre is akár, ráadásul mindig el kell dönteni melyik Combo a leghatásosabb az adott helyzetben. Mikor legelőször játszottam vele, csak fejetlenül szólóztam és mindig meghaltam, nem is tetszett a karakter. Aztán egyszer amikor ismét ingyenes volt kipróbáltam és megpróbáltam ésszel játszani, azóta a rabja is lettem.



Előnyök/hátrányok

Előnyök:
-Nagyszerű lanen
-Jó CC (lassítás ami a passzív miatt nő is; hátradobás ami tud stunnolni)
-Hatalmas egy-célpontú sebzés, sok területi (AoE) sebzés
-Legjobb kinézet, főleg az új atlantiszi skinnel :D

Hátrányok:
-3 spellje is skillshot ezáltal kikerülhető
-Nagy mozgási sebesség kell neki
-Nehéz teamfight közben jól harcolni
-A CC-je nem annyira nyilvánvaló mint a többi midesnek, így nem mindig észrevehető




Summoner spells

Flash, Ignite, Barrier. Ezt a 3-at ajánlom, flash kötelező mivel nincs menekülő képessége, barrier ignite pedig helyzetfüggő.
Barriert akkor ha nem vagy biztos magadban vagy egy hatalmas Bursttel rendelkező ellenfeled van pl.: LeBlanc.
Ignite ha szeretsz agresszívan játszani, és biztos vagy magadban.

Miért nem heal? Miért barrier?

Barrier 210 másodperc CDR, Heal 240 másodperc CDR
Barrier shield 115-455, Heal élettöltés 90-345

Hamarabb nagyobb védelmet tudsz vele össze szedni. Az a mozgási sebesség pedig amit a heal ad, szerintem Syndra esetében nem sokat segíthet egy gank ellen, inkább az 1v1-ben való túlélésre kell fókuszálnod.




Képességek


Legelőször is nagyon fontos tudni, hogy mozgás közben is tud castolni Syndra. Ezt ki is kell keményen használni. Egyedül ulti közben kell megállnia. A mozgás miatt sokkal jobban tudsz terrorizálni, ha megtanulod hogyan használd egymás után a képességeket adott szituációkban, például futás közben magad mögött hagysz pár gömböt, ha követnének vagy eldobod őket, vagy lassítasz. Ajánlom, hogy tanuljatok meg smart castolni vele, sokkal könyebbé teszi a játékotokat.

Képességekről van 1 kisebb leírás alapból Syndráról én mégis kitérnék mindegyikre egy kicsit.

Passzív: Transcendent
A spelljeidet erősíti ha maximumra fejleszted őket. Q +15% dmg játékosok ellen, W nagyobb lassítás, E szélesebb területen hat, az ulti pedig nagyobb távolsággal fog rendelkezni.

Ennek hatására Syndra 9-es szinten erősebb mint bármelyik mides. Nekik 11-es szintet kell elérni, hogy erősödjenek egy nagyobbat.

Dark Sphere:
-Legalapvetőbb harassolni az ellenfelet, minden képességed alapvető kelléke.
-Early gameben úgy próbálj harassolni, hogy ne sok miniont kapjon el egyszerre ha nem akarsz pusholni.



Ezen a képen látszik, hogy nagyobb távolságban sebez, mint amennyire messze engedi castolni. Fontos megjegyezni, hogy 0.4 másodperc mire sebez. Tehát ha üldözöl valakit tedd elé úgy, hogy pont a kör szélén álljon az ellenfél. Annyira közel lesz hozzá hogy nagyon nehezen fog tudni kitérni.

9. szinttől akkora sebzésnövekedés történik, hogy könnyedén akár 3-4 gömbbel meg tudod ölni az ellenfeled. Ilyenkor csak arra figyelj, hogy ne sok manát veszíts, és ne legyél mohó annyira, hogy a saját halálodig üldözöd ellenfeled.

Force of Will:
-Ha elrontottad a Dark Spheret könnyen arrébb tudod tenni, hogy használhasd a Scatter of the Weak stunt.
-Segíthet ha valakit üldözöl, mert lelassítja.
-Ha olyan helyre dobod el a gömböt ahova nem látsz, felfedi az ellenfeleket ha eltalálja.
-Ha felveszed az egyik gömbödet, annak újra tölti az eltűnési idejét (tehát tovább marad meg ugyanaz a gömb)
-Nagyon sok mindent fel tudsz venni vele: Dark Sphere, minionok, jungle monsterek (kivéve dragon baron), Tibbers, Shaco,Heimer tornyait, Malzahar Voidlingjét, Elise pókjait, Zyra növényeit (miután kicsíráztak), Yorick szellemei.
-Nem tudja felvenni a csapdákat (Nidalee, Teemo, Caitlyn, Zyra alap növényei), ellenfél Syndra gömbjét, azokat a minionokat amikre teleportálnak, sem wardokat vagy Teemot :D
-Tibbers felkapva is sebez, Shaco tornya pedig feart rak rád (de nem szakítja meg a grabet)
-Hogyha 2 célpont egymáson van, nem mindig azt kapja fel akit szeretnél.



Ez a kép mutatja, hogy ugyanakkora távolságban tudsz felvenni bármilyen egységet amiről azelőbb írtam, hogy felvehető, és dobhatod el őket.

Scatter the Weak:

-Nagy cooldown ezért ne használd amikor csak tudod, hanem csak akkor amikor szükséges.
-Ha leteszel egy Dark Sphere-t és azt dobod neki az ellenfélnek, akkor elájul az ellenség.
-Ha gyorsan akarsz farmolni hatalmas segítség.
-Egy nagyon egyszerű módja az ellenfél megölésének, hogy Dark Sphere-rel megsebzed, rádobod a gömböt hogy elájuljon, majd ultival befejezed a műveletet.
-Ha eltalálsz egy egységet olyan területen ahova nem látsz, felfedi őt.
-A gömbök extra sebzést okoznak ha eltalálják az ellenfelet.
-Dark Sphere+Scatter the Weak combo kb. 1400 távolság.
-A hátradobás annál nagyobb minél közelebb van Syndrához a célpont.



Ez a kép azt mutatja, hogy milyen messzire tudod eldobni a gömböt attól függetlenül hogy a gömb milyen messze helyezkedik el tőled.


Unleashed Power:
-Nagy sebzésű spell, de fontos úgy használnod, hogy minél több gömb legyen a pályán.
-Miután az ultinak vége, nagyon sok gömb ott marad ezekre egy jól irányított dobás mindenkit be tud stunnolni.
-Ha ulti közben meghalsz, de az animáció már elkezdődött, akkor minden gömb be fog csapódni és sebez is.
-Minden gömb leszed 1 spellshieldet (Sivir, Nocturne, Banshee's veil).
-A muramana active-jával működik minden gömb külön. (Bár AD-t nem ajánlok)

+1 pro tipp: Eggyel több gömbbel tudsz támadni ha egyből leidézel egyet az ulti megnyomása után, mivel annak az animációja engedi. Tehát R és utána egyből Q ugyanoda. Ráadásul így még a Dark Sphere is sebezni fogja, nem csak ulti gömbként becsapódva.



Ez a kép mutatja, hogy mekkorára nő a cast range az ultinak ha mind a 3 pont rajta van.



Kombók


->
Legalapabb támadási kombó, ezután 1 auto attackot is bele ereszthetsz vagy pedig last hitelni tudsz gond nélkül.


->->->->
Alap lane gyilkos kombó, fontos hogy a Dark Sphere találja el az ellenfelet a maximális sebzés érdekében.

->->->->->

Hatalmas burst combo, amit ha meg tudsz csinálni TF-ban carryzel. Fontos, hogy a W-t arra a gömbre használd amelyiket először tetted le (tehát 1. Q), mert reseteli az ott létét és így 6 gömbbel tudsz ultizni.




Season 5. Double morello vs Athene

1) Alapvetően a 4.20-as patchben a mana regen változtatásokkal a morello több manát töltött vissza az athénétól (unique passzív nélkül).
2) Ezen kívül az Athéné árát 2600-ról 2700-ra növelték, Morello árát pedig 2200-ról 2100-ra csökkentették
3) A kék buff ható idejét 150-ről 120 másodpercre csökkentették

A morello 2940 gold értékű statot ad, tehát 140%-os a ár/érték aránya, ráadásul hamar tudsz nagy mana regen+ CDR kombóra gyúrni.

Azóta mi történt?

Morello ára felment 2300 goldra, az athéné passzívja pedig 1% hiányzó mana helyett 2% hiányzó mana lett. Így ismét jobban megéri mana regen szempontjából az athéné.

De héhéhé, mi lesz a 40% cdr-rel?

Athéné 20%, masteries 5%, így ez összesen 25%. Amit ajánlok a WOTA, ami még ad 10% CDR-t így már 35% van. Kék buffal elérheted a 40%-ot, de már a 35 is elég jó teljesítmény.

Belépés