Bard, the Wandering Caretaker

Írta LoLNews
2015-03-17 22:29

Hosszabb kihagyás után újra belevágok a cikkírásba (NPC Adeon, előző seasonben master tier): ezúttal Barddal kapcsolatban fogok egy elemzést készíteni. Elsősorban egy olyan olvasói kört szeretnék kialakítani, ahol számítanak az apró részletek is, és nem utolsó sorban a minőségre is igyekszem törekedni a textus megírása közben. ;)


Kicsit csalódott voltam, amikor Bardot jelentették be a legújabb hősként, mivel Ao Shinre számítottam. Az új karakter adta „játékélmény” pedig felrakta a „bizonyosra” a koronát. Hozzávetőlegesen hatszor játszhattam vele (vagy már elfelejtettem a többit, olyan botrányosan élvezhetetlen volt), de nem éreztem azt az átütő erőt, amit szerettem volna… vagyis… semmilyen erőt sem éreztem.

Skillek:
Passzív:
1. Ősi csengettyűk: kardinális kérdés, mikor vehetőek fel a csengettyűk anélkül, hogy az AD carry komolyabb hátrányt szenvedjen el emiatt. Sajnos a játék minden szakaszában mérlegelni kell, nem lehet öncélú akciókba kezdeni, főleg nem felelőtlenül.
2.Énkék: a megnövelt sebzés szinte észrevehetetlen, a lassítás mértéke pedig csaknem jelentéktelen.

Aktív:
1. Kozmikus kötelék: egy sokoldalú képesség, mondhatni a „bread and butter”. Számomra rövidnek tűnik a hatótávolsága, viszont ha betalál, akkor a dupla kábítás fájdalmas tud lenni.
2. Az Őrző szentélye: segíti a jungler munkáját, továbbá midre is szoktam lepakolni egyet, ha szükségesnek látom. Lane-n praktikus kivárni, amíg a heal értéke megugrik. A movement speed boost gyakran segíthet gankeknél, teamfightban az újrapozícionálásnál, illetve egy durva „Jééééééj, Tibbers!!!” bedobásában.
3. Varázsút: maga a meglepetés. Előre nem látható gankek sorozata, mobilitás fémjelzi. Ha az enemy team nem látja, mi van a kapu végén, gyakran kockázatos lehet Bard követése.
4. A Sors keze: az… csak nehogy rossz legyen a k(K)armád! (remélem, értékelni fogjátok a következő képet/elemzést – csak azért pickeltem Karma midet, hogy ellőhessem ezt a szóviccet!:DD)

Az alábbi képen Karmával játszottam (NPC Adeon). A mellékelt ábra jól szemlélteti, hogy mindkét csapatban van egy Bard: az ellenségé úgy döntött, beveti az ultit, ezáltal sztázisállapotba helyezte az én Bardomat, valamint Jarvanomat. A lépés akár logikusnak is tűnhetett, hiszen a minimapon is remekül látszik, hogy ez egy 3v4-es harcba megy át. A bokorban lévő ward miatt tökéletes rálátásom volt az ellenséges hősökre, az ultinak köszönhetően pedig további két és fél másodpercet kaptam, hogy reagáljak. A pajzzsal felgyorsítottam magamat, majd egy Ulti+q kombóval lelassítottam mind a négy hőst, továbbá jelentős sebzést is bevittem ezáltal. Tehát: a Sona flash+ulti kombó helyett kaptunk ajándékba két Zonyát, ezenfelül rossz pozícióba került a piros csapat, a Ziggs ulti használhatatlanná vált, a Sona ulti hiába ért volna el, mivel a q-ból érkező sebzés már lent van (a másodlagos robbanás még nem sült el).

Miután Sona kiflashelt a Jarvan ultiból, a mi Bardunk is úgy döntött, ellövi végső képességét. Sok mindent nem értünk el vele, hiszen Sonának szabad útja nyílt a menekülésre, a Jarvan ulti időközben lejárt és Corki nyugisan fel tudott készülni a valkűr/flash bevetésére.

Ugyan éppen meghaltam Gragas ultija miatt, egy végső kozmikus kötelékkel sikerült két ellenfelet elkábítanom, úgyhogy lehet gratulálni Corki hármas gyilkosságához! ;)

A varázsútnak, valamint a Rengar snare-nek köszönhetően sikerült Tryndát egy Kozmikus kötelékkel a falhoz szögeznem, ezáltal kikényszerítve az ultiját. Az akciót egy Karthus ultival fejeztük be.

Elkészítettem egy egyéni véleményt hűen tükröző pros & cons listát:

PROS:
 a képességek crowd control szintje
 gyorsítás és gyógyítás
 extra mana a csengettyűk felszedésekor
 erős gankek
 messzire ható ulti – sokféle bevetési lehetőség

CONS:
 a sebzése alig valamivel több a nullánál
 feltételekhez kötött kábítás
 a végső képesség használata körülményes, megmentheti az ellenfelet is
 skillshot hős (Akali, Ahri, LeBlanc etc. ellen a-a)
 idő, amíg leér az ulti, ami tovább nehezíti a használatát
 nem túl tankos

Laning Phase:

A játék korai szakaszában nem okoz akkora problémát egyedül hagyni a saját lövészünket (persze nem huzamosabb időre). A hatodik szint után azonban kész öngyilkosság lenne felszedni pár csengettyűt egy Leona & Graves lane ellen. Az agresszív supportok ellen – véleményem szerint – nem szuperál túl jól Bard, mivel különösen veszélyes őrizetlenül hagyni társunkat az ilyenek ellen.
Sajnos rossz hírem van azok számára, akik a sustainben reménykednek, Sona, Soraka, de akár Janna is jóval többet tud nyújtani Bardnál.
Morganával szemben maga a pokol játszani: a „Black shield” megtöri az ultit, ráadásul anélkül, hogy akár egy picit is sérüljön. Abban az esetben pedig, ha a „Dark binding” betalál, semmivel sem tudja megvédeni a lövészt… de mégis!!! Ott az ulti, sztázisba helyezi társát, amíg lejár a root… de mégsem, mert addig nyolcszor odafut Morgana, és néz az „R” betűre, mint Rozi a moziban.

Hatékonyan működhet együtt olyan hősökkel, mint Ezreal, Caitlyn, Corki mivel ők biztonságosan tudnak farmolni nagyobb távolságban is. A mobilitásukkal felülírhatják Bard akaratát is, hiszen ki tudnak ugrani az ulti alól (leginkább solo queue), vagy éppen ellenkezőleg, akár alá is állhatnak.


KÖSZÖNÖM, hogy végigolvastad! Amennyiben bármi észrevételed, véleményed van, kérlek, tudasd velem! 
Amennyiben bármilyen kérdésetek van, amit nem szeretnétek megosztani a közösséggel, írjatok e-mailt az [email protected] címre!
Mivel már lassan három éve játszom, ezért úgy érzem, kellő tapasztalattal rendelkezem. (ettől függetlenül gyakran elég unskilled vagyok ;] )
Ha bármiben segítségre van szükséged (melyik skin éri meg jobban; nem tudod, melyik hőst vedd meg), írj, és ha tudok, válaszolok rá.

A közösséget átfogó projektem (főleg az egyéni segítségnyújtás - a főiskola, illetve számos más elfoglaltság mellett) elég sok időt emészt fel, ezért, amennyiben lehetőséged van + szeretnél támogatni, akkor azt a következő linken megteheted: https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=E9WUAQHMXLSTG
Mindenképpen feltüntetem a támogatók nevét onnantól kezdve mindegyik cikkemben, továbbá kidolgozok a számukra egy egyéni preferencia által kiválasztott témát (pl.: support Orianna)

~NPC Adeon~

Hozzászólások (1)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!
Mesterrome - 3 éve 1
Szerintem nagyon is sok a dmg-e főleg early gameben. :D Én általában late-re van 70 AP-m egész sokat szoktam dmgelni egy tank supporthoz képest.
Belépés