Mesterségek az új Szezonhoz

Írta NPC Yemi
2015-11-14 15:05

Sokan kértétek, hogy legyen valami bemutató az új Szezon teljesen átdolgozott Mesterségeihez, hát itt van!

Először is, ha saját magadnak szeretnél összerakni pár Mesterség oldalt, akkor olvasd el a frissítés ide tartozó részét!

Rengeteg új Mesterség is érkezett, és pár klasszikus megmaradt, de az igazi újdonság a Kiemelt Mesterség (Keystone). Ennek segítségével erősítheted játékstílusod, és köré is építheted a tárgyaidat.
Az új rendszer specialitása, hogy 2 vagy 3 választási lehetőség közül kell kiválasztani a megfelelőt, vagy az adott sorra kiosztható pontokat elosztani. Természetesen pár választás egyértelmű mint hogy Támadási sebességet vagy Varázserőt választasz-e egy adott hősnek, de vannak érdekes döntések is, ezekre szeretném a hangsúlyt fektetni.

Kegyetlenség fa
  • Az első szintje egyértelmű, Támadási sebesség és Sebzés növekedés közül lehet választani. Ha olyan hőssel vagy, akinek erőssége az Alaptámadással való sebzés, vagy Dzsungelben játszol, akkor az elsőt válaszd. Amennyiben a hősöd a képességeire támaszkodik jobban, akkor a másodikat.
  • A második szinten választhatsz a Kétélű kard és az Éhezem közül. Mind a kettő megtalálható volt a régi Mesterségek között is, csak átalakították őket. A Kétélű kard sebzésnövekedést biztosít, de cserébe te is több sebzést szenvedsz el. Emiatt a bátrabb, támadó szellemű játékosoknak ajánlom olyan hősökhöz, akik pár képességgel el tudnak tüntetni egy ellenfelet mint Veigar és társai. A második az ösvényen segít sokat, mivel nagyobb mennyiségű Életerőt tölt vissza, ha egységet ölünk. Ha látod, hogy az ellenfél hőse meg fog szorongatni már a játék elejétől kezdve, mindenképpen ezt válaszd. Személy szerint én a Lövészeknek is ezt szoktam vinni.
  • A harmadik szinten Életlopás/Életvarázs és növekedett Sebzés/Varázserő közül lehet választani. Az olyan hősök, akik gyakran támadnak, vagy kis mana-költségű képességeik vannak mint Cassionak, annak az elsőt érdemes választani. A másodikat az olyan hősöknek ajánlom, melyek Támadásból és Varázserőből is erősödnek, mint Corki.
  • A negyedik szinten is két választási lehetőség tárul elénk. Az első a Fejvadász, ami %-os sebzésnövekedést ad véglegesen minden egyes meggyilkolt hős után, hősönként egyszer, tehát maximum 5%. A másik lehetőség az Elnyomó, mellyel nagyobb sebzést tudunk bevinni mozgásukban korlátozott ellenfeleknek. Az első lehetőség szerintem egyértelműen a Dzsungeles hősöknek van kitalálva, akik a térkép minden pontján jelen tudnak lenni, és gyorsabban begyűjteni az 5%-ot, mint mások. Természetesen a Sebzést preferáló Dzsungelesekről beszélek mint Lee Sin, Diana vagy Shaco. A másik választás nem csak tőled, hanem a csapatodtól is függhet. Ha rengeteg lassító, vagy egyéb mozgáskorlátozó hatásotok van, szinte minden támadásotok nagyobb sebzést fog okozni. A hősök nagy részének emiatt ezt a választást ajánlom.
  • Az ötödik szinten Páncéltörés és Varázstörés közül választhatsz, ezt a hősöd sebzés típusa egyértelműen eldönti.
  • A Kiemelt mesterségek: A hadúr vérszomja jelenleg nagyon erős, gyengíteni is fogják a közeljövőben, mivel minden kritikus csapás után gyógyít, ezt úgy fogják módosítani, hogy csak a hősökre kiosztott kritikus csapások fognak gyógyítani. A Lövészeknek, illetve a Yasuo típusú, sok kritikus találatot kiosztó hősöknek egyértelmű választás. A Harci szenvedély nevű Mesterség az Alaptámadást preferáló hősöknek kedvez, akik rövid időn belül sokat ütnek, esetleg varázsolnak. A Jax típusú hősöknek szerintem előnyös, illetve a játék új gépágyúja, Kog'Maw számára is hasznos lehet. Bár amíg az első választás a jelenlegi formájában van, nem éri meg a Harci szenvedélyt választani. A Pusztítótűz érintése a varázslatokból sebző hősöknek előnyös, egy új sebzésforrást teremt. Sajnos szinttel nem erősödik, így nem jó választás.

Ravaszság fa
  • Az első szinten két régi ismerősünk köszön vissza, a Vándor, ami Mozgási sebességet biztosít harcon kívül, és a Vadság, mely bónusz sebzést okoz Minionok és Szörnyek ellen. A Vándor az olyan Dzsungeles hősöknek nagyon hasznos, akik alapból is gyorsan győzik le a szörnyeket, és nincs szükségük a bónusz sebzésre. A gyengébben kezdő Dzsungeles hősök, illetve a kevés Alaptámadással rendelkező mágusok mint Swain egyértelmű választása a Vadság.
  • A második szinten két nagyon eltérő választás tárul elénk, a Rúnaismeret megnöveli a a Szörnyektől származó erősítések időtartamát, a Rejtett tartalék "Sütiket" biztosít sima italok helyett. Az első a Dzsungeles hősöknek egyértelmű választás. A Sütiket minden karakter hasznosítani tudja, tulajdonságoktól függetlenül.
  • A harmadik szinten a Könyörtelen és a Meditáció közül választhatunk. Előbbi nagyobb sebzést biztosít alacsony életerejű ellenfelek ellen, így a támadó szellemű hősöknek ajánlott. Utóbbi mana-regenerációt biztosít, így a manát használó tankosabb karaktereknek előnyösebb. Azoknak az agresszív hősöknek, melyek képességei sok manát fogyasztanak, is érdemes az első opciót választani, és inkább a manával spórolni.
  • A negyedik szinten két teljesen különböző játékstílus Mesterségei közül választhatunk. Az első a Bandita, mely aranyat biztosít a Támogató szerepben játszó játékosoknak. A második a Veszélyes játék, mely az összes nem Támogató hősnek vihető. Ha szeretsz agresszíven játszani, egyértelmű választás.
  • Az ötödik szinten érdekes Mesterségek vannak. AZ első a Pontosság, mely Páncél/Varázstörést biztosít. A második az Intelligencia, mely 45%-ra növeli a maximális Töltési idő csökkentést és ad 5%-ot kapásból. Támogató, illetve Tank hősöknek a második választás kézenfekvőbb, mint az első. Ám vannak olyan hősök, melyen agresszívak, és jobban jön nekik az extra Töltési idő csökkentés. Itt egy lista angolul, hogy hogyan befolyásolja az egyes karaktereket a 45% Töltési idő csökkentés. Mivel ez a Mesterség már az 5. szinten van, így egy nagy sebzést kiosztó hőssel már nem fogjuk elérni, mert 18 pontot rakunk a Kegyetlenség fára, sajnos ezért náluk nem nagyon jön szóba egyik választás sem.
  • A Kiemelt szinten ismét 3 erős képességet kapunk. A Viharos lendület rengeteg mozgási sebességet biztosít, ha egy ellenfelet 30% maximális életerőtől megszabadítunk. Tulajdonságából adódóan gyorsan nagy sebzést kiosztó Bérgyilkosoknak ajánlom, de véleményem szerint a A hadúr vérszomja, illetve A Pusztítótűz érintése is erősebb, mely a Kegyetlenség fában található, és egyszerre ugye mind a kettőt nem használhatjuk. A villámfejedelem akarata szintén a Ravaszság fában található Kiemelt Mesterség. Velkoz passzívjához hasonlítanám, csak mágikus sebzésben és kis területben. Szintén jobbnak tartom az előző két említett Mesterséget a Kegyetlenség fából. A harmadik A szélharcos áldása, melynek a Támogató hősök nagyon örülnek. A pajzsok és gyógyító hatások jóval erősebbek a Mesterségnek köszönhetően, így minden pajzsot adó, illetve életerőt töltő Támogató hős egyértelmű választása.

Elszántság fa
  • Az első szinten két egyszerű Mesterség áll: a Felépülés és a Hajthatatlanság. Előbbi Életerő-regenerációt ad, utóbbi megnöveli a Páncélunkat és Varázsellenállásunkat százalékos mértékben. Leginkább Támogató, illetve Tank hősök választják az Elszántság fát. A nem annyira tankos támogatóknak az Életerő-regeneráció sokkal jobban jön, mint a %-os Védelem növekedés. Az ősvényen is segít tovább maradni, mert gyorsabban töltődik az Életerőnk. A minden mennyiségben Páncélt és Varázsellenállást pakoló tankok a játék késői szakaszában sokkal többet profitálnak a Hajthatatlanságból, mint némi életerő-regenerációból.
  • A második szinten a Felfedező az egyik választás, mely növeli a sebességünket a folyóban és a bokrokban. Egyes Dzsungeles hősöknek lehet, hogy hasznos, de a Támogatóknak még annál is jobb. A másik a Vastagbőr 2-vel csökkenti a Szörnyek és ellenséges hősök alaptámadásból származó sebzését. Véleményem szerint ez hasznosabb mind a Támogató, mind a Dzsungeles hősök számára.
  • A harmadik szint első választása a Rúnapáncél, mely a rád rakott pajzsokat és a gyógyulásod erősítik. A magukat pajzsolni képes Zámogató hősök számára nem rossz választás. A Tank karakterek, illetve a Braum és Leona stílusú Támogatók választása a Veteránhegek, mely megnöveli a maximális életerőnket.
  • A negyedik szinten az Éleslátás nagyon erős képesség, mivel csökkenti az idézői varázslatok töltési idejét. Annyira erős, hogy szinte minden Támogató hős ebből profitál többet. A Felső ősvényen lévő Tank hősök számára a másik választás a nyerő, mely az Állhatatosság névre hallgat. Képessége, hogy rengeteg életerő-regenerációt biztosít alacsony Életerő esetén, így tovább maradhatsz vele az ősvényen.
  • Az ötödik szint, mely csak akkor elérhető, ha erre a fára szeretnénk a fő hangsúlyt fektetni a következő: az egyik Mesterség a Fürgeség, mely a lassító hatásokat gyengíti, véleményem szerint csak speciális szituációkban hasznosabb, mint a Legendás őrző, mely csapatharcokban elég nagy mennyiségű védelmet biztosít számunkra.
  • A Kiemelt kategóriájú Mesterségek közül az első A halhatatlanok szorítása, mely azoknak ajánlott, akik nagyon sokáig bírják harc ütés-váltást. Például Dr. Mundo, és az egyéb Tank hősök. Az ősök ereje tulajdonképpen 300 maximális Életerőt biztosít, egy Kiemelt Mesterségtől többet várunk, szóval nem ajánlott. A Sziklaszilárd kötelék nevű Mesterség a Tank Támogató hősök kötelező darabja, mely téged, és a szövetségesedet is védi.


Néhány példa:
Természetesen lehet rajtuk változtatni játékstílustól függően, csak alapot szeretnék adni.

Lövész:


Felső ősvényes hősök mint Jax, Irelia vagy Hecarim:


Tank Támogató hősök számára mint Braum és Leona:


Nem Tank Támogató hősök számára mint Janna:


Mágusok számára mint Xerath, Lux és Orianna:


Bérgyilkos hősök számára mint Talon és Zed:


Tankos Dzsungelhősök számára:

Hozzászólások (2)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!
blacklongju - 9 éve 1
Azt írtad a ravaszságnál, hogy jobban preferálod a kegyetlenség fából elérhető bónusz sebzést, a képen mégis 12/18 mesterséget használsz. Miért?

NPC Yemi - 9 éve 2
Ezek csak példák különböző posztokra, a Lövész elosztást is lehet használni pl. Talonra 1-2 módosítással. Csak szerettem volna különböző variációkat megmutatni.
Belépés