UrgotUrgot Build Guide: A felszeletelt szeletelő

100%
Készítette kecskeharcos100, Frissítve: 2017-02-28

Varázslatok

Tárgyak

Kezdőtárgyak
Elég változatosak a kezdési lehetőségeink: (sajnos ez elég hosszú lesz :D)

-Doran pengéje: leginkább akkor, ha teljes lane dominanciát szeretnél szerezni, illetve a kb. egyenlő lane-ken sem szuperál rosszul.

-Doran pajzsa: Bár Doran-nak teljes fegyverzete, és egy csecsebecséje is van, nekünk csak egyvalamire telik, így a pajzsot a teljesen alaptámadásokra hagyatkozó champek ellen vegyük. Figyeljünk oda, hogy így nehezebb lesz farmolni.

-A romlás itala: Ha előreláthatólag rosszul fog menni a lane és/vagy tornyunk alá kényszerülünk. (mert akkor sokat kell farmolni Q-val, és az elég sok mana)

-Hosszúkard/Zafírkristály: ha gyorsan be akarunk gyűjteni sok goldot, majd hamar elbackelni (Inkább a Zafírkristállyal éri meg, hiszen az abból épülő Istennő könnycseppjét stackelni kell)

-Aratás : szokatlan kezdés lehet, de teljesen jó, ha szinte csak farmolni akarunk
Early game (általános)
Úgy kb 1500 goldnál érdemes elbackelni. (ha hamarabb nem tetted meg) Az alapvető felszerelés így fog kinézni:

-"Caulfied harci pörölye"(kötelező) : ez az item, ami minden olyan dologba beleépül, ami kellhet Urgotnak, hiszen lételeme a cdr.

-cipó:(kötelező): nincs mit mondani róla

-Istennő könnycseppje(ajánlott)*

-Fogazott tőr(speciális): hard armor ellenfél ellen vedd meg minél hamarabb, illetve ha sokat roamolsz, jól jön a +ms

-Jégkori lepel(speciális): ha megszorongattak lane-n. leginkább ad ellen

-Kísértetkámzsa: ha kell a sustain, de az mr is.

-Vámpírjogar: Ha nem megy lane-n maradni, de sebzésed van elég, illetve ha sokat trade-elnek veled, már hamar beruházhatsz rá.


Természetesen vegyél potikat és wardokat is .(wardokat mindenképp) Lvl 9 után válts arra a wardra, amelyik inkább kell.
Mana
Urgotnak lételeme a mana/mana visszatöltás. (lentebb le van írva, miért) Így hát egy külön oldalt hagytam erre, mikor melyik manás tárgyat kell neki venni

*-Manamún: legtöbbször érdemes kihúzni a Manamúnot
(op ragozás) ennek három oka van:
- nagyon könnyű a q-val felstackelni
-w manából erősödik
-ha semmilyen mana itemed nincsen, urgot nagyon manás
Amikor nem éri meg: Ha hamar kell az előny/speciális itemekre van inkább szükséged/nagyobb sebzésre van szükséged

-Esszenciamartalóc: Kevesen játszanak Urgottal, és még kevesebben veszik neki ezt, de nagyon hatásos. Ha első vagy második itemnek veszed, akkor a leghasznosabb. Akkor válaszd ezt az Mnn.(manamún) helyett, ha nem fogsz venni más manát adó itemet, mert ilyenkor az Mnn. sokkal kevesebb ad-t ad, mint az Esszenciamartalóc. Ha nem lenne meg máshonnan, ad cdr-t is, és bár nem ez a lényeg, néha bekritelsz vele. (ha hosszú távon maradnál kint lane-n, ezzel több manát is takarítasz, mert míg előbbi csak sokat ad, és csökkenti a fogyasztást, utóbbi konkrétan manát tölt vissza)

-Fagyos szív: Mnn. mellé rengeteg manát és ezáltal ad-t adnak összesen, illetve urgoton alapvető tank itemként is működik, ha viszont az kell, mehetsz teljes sebzésre is.

-Jégkesztyű: ha szinte full tank vagy (3+ tankosabb item) lehet igazán erős, mert gyakorlatilag a semmiből lesz nagyobb a sebzésed (q, aa, q, aa "kombók") és élég defenzív is.
Általános tárgyak
3 legerősebb item Urgotnak:

-Hasítóbárd: a legerősebb. Sok cdr és ad, ami alap urgotnak, hp, ami csak is jól jöhet, és a találatonkénti - armor és+ms minden egyes q-nál jelentkezik.

-Haláltánc:Sok cédéerr és dámidzs, ami érdekesebb, hogy a q után a teljes értékű heal jár, mert egycélpontos spell. Így a heallal és a "vérzéssel" alég szívós lesz harcon belül (egy kis "porral" is szívós lenne) és nem kell hazamennie a kevés hp miatt

-Youmuu: az alap statokon (ad, halálosság, cdr) kívül az aktív képessége miatt nagyon fontos, hiszen urgotnak alapból semmien gap closere nincs.

További nagyon erős itemek Urgotnak:

-Sterak: +hp, +ad, és ha az ultival közel megyünk az ellenséghez (vagy ők "marasztalnak" minket maguk körül) az "életmentő" hatás tényleg életmentő.

-Malmortius: kb ugyanaz, mint a sterak, ugyebár hp helyett mr+cdr, és a sheld csak ap elleni + méret nem nő a hatás közben, de +lifesteal/spellwamp, bla bla bla bla

-Jégkalapács ad. hp. slow. ennyi.

-Utolsó lehelet: hard armor ellen. Helyzettfüggő "továbbfejlesztéssel"

Egyéb tárgyak+cipő
-Eleven szablya: sok/erős cc ellen

-Szellemarc: sok ap ellen, illetve növeli a heal-t is, szóval olyan kor érdemes csak venni, ha már van lifestealunk

-Háromság hatalma: egész hasznos item lehet (q aa q aa), de csak ha nincs fontosabb dolgokra már szükség

-Bansheek/Éj kardja: Értelemszerűen nagy burst/cc/fókust ellen. ha inkább dmg kell mellé, az éj kardja, ha tankosság, akkor a bansheek

-Fantomtáncos:elsőre hasztalan itemnek tűnik urgoton, de elég jó. +ms, (főleg ellenséghez közel) gap closer hijján nagyon jó, az attack speed és a krit nem lételem, de ha van, akkor jó, és itt van az item és a champion passzívja: ha összeadjuk, az 27% dmg reduction. Ehez, ha ultiztál, hozzájön még (lvl 3 ult) 50%. Igen, 77% dmg reduction. Egy damage champen. Vicces, nem?

Még lehetne sorolni a speciális tárgyakat Urgotra, de csak a fontosabbakat említettem meg.

Cipő: általában a tolvajsurranó éri meg a még több dmg reduction miatt. Ha szeretnél roamolni, veheted a "mozgékonyság cipőjét" , de ezt csréld le late game- ban, vagy ha sok a slow, de más cc nem, akkor a "fürgeség cipőjét". Ha más cc-ből is sok van, akkor a Higanylépteket



Elixírből ha tehetjük a Düh Elixírjét vegyük, de ha muszáj, vehetjük a Vaselixírt is. (Ha muszálynak érzed, vehetsz rabadont is, de akkor muszály lesz lecarryzned a meccset 3v5 ben is, 2 ragequtelővel :D)
1. példa build: standard
2. példa build: DÁMIDZS
3. példa build: Bruiser

Képességek

[Q] Korróziós töltet

[W] Tisztogatás

[E] Megvető roham

[R] Halálos félelem
Q elsőkent, sok + base dmg és nem kerül több manába. Az e rengeteg armort csökkent (ez is nő szinttel) ezért ez jön másodszor. A w fejlesztése nem olyan fontos mint a másik kettő.

Leírás

Elképesztő, de létezik ez a champ :D. Sőt, van játékmenete is:
Lane:
-csak két dolgod van: folyamatosan poke-olni, és farmolni
-próbáld meg a q-t pokeolásra tartogatni és autoattacl-kal farmolj, mert jó sok manát fogyaszt
-tradekbe is belemehetsz, csak az all-in-tól óvakodj
-mivel a passzív miatt egy kicsit alapból pusholni fogunk, ügyeljünk arra, hogy ne pusholjunk túl, sőt, érdemes inkább freeze-lni
-ha gankel ez ellenség, és te mélyen bepusholtad a lane-t, flash nélkül szinte meg sem érdemes menekülni próbálni
-tapasztalataim szerint az ellenség sem a sebzésedet, sem a dmg reductionodat nem tiszteli (mert nem tudja, hogy mire számítson)
-ha az E talált, megéri feladni néhány farmot arra, hogy 2-3 q-val lesebezzük az ellenséget
-"poke kombó": E+W+Q+AA+Q+AA+Q(ha még megy)
-trade és üldözés esetén is ugyanez
-ha gankelnek: (Flash)+W+Q+Q ------> ha már diveolnak, akkor nyomd el az e-t, ilyenkor a torony is nagyobbat sebez rájuk, és ha kiértek torony range-ből, még elviheti őket ez e damage
-urgotban az a jó, hogy ha nem nyered a laned(ritka), akkor is teljes biztonságban tudsz maradni a laneden, ezért nem éri me vele pusholni (természetesen kill/elbackelő enemy után igen)


Kisebb fightok (1v1, 1v2, 2v2, 2v3, 3v3)
-Urgottal itt lehet legjobban csapatni, szóval leginkább az ilyenekbe érdemes belemenni
-azt, hogy éppen mikor kell közelebb menni és mikor kell távolról karcolni az ellent, neked kell eldöntened
-az is helyzetfüggő, hogy az ultidat mikor nyomd el: az ulti ami miatt kisebb fightokban erősebb: kevés ellenség--->kisebb fókusz, kevesebb cc---> lehet az ultiddal engage-elni, de ha olyan ellenséggel van dolgod, akik közelről egyből kitépik a gerincedet, inkább E+Q(k)-al sniperkedj hátrébbról. ha viszont ilyenkor közel kerülnek, lesz még egy ultid, hogy könnyen túléld.
-az E-vel mindenképp találj: ha nem biztos, hogy talál, inkább ne nyomd el
-w-t ultival együtt érdemes elnyomni, ezzel mégjobban slowolhatunk.és nagyobb lesz egy ideig a tankosságunk is
-1v1-ben MINDIG nyomd el az ultidat. Akkor is ha nem, mert mégis
-"Egy embert széjjelszedős szeletelős szaggatós kombó": Q+W+R+E+Q+AA+Q+AA+Q


Teamfight:
urgot a teljes teamfightokban kicsit gyengébb, de az E+Q/AA sniperkedésen és a már fentebb leírt kombón kívül még ezt tudod csinálni:
-"Beyolozós enemy adc-t csapatunkoz terelős kombó": R(úgy, hogy az adc [vagy apc]-vel helyet cseréve az a csapatunkba jut, mi meg az ellenséghez, amivel be is fear-eljük őket )+(Flash)+E(a tömegbe)+W+Q és AA felváltva az ad/apc-re és a tömegbe
-ez flash és/vagy tankosság nélkül elég kockázatos, de elég hasznos a csapat számára

Természetesen egy jó fighthoz kell még a jó helyezkedés, ami Urgottal főleg fontos.

Ennyit a játékmenetről.

Előnyök/Hátrányok

Előnyök:
-hatalmas folyamatos sebzés mellett rendelkezik egy kis bursttel is
-rengeteg sebzéscsökkentés--> legtankosabb adc, és a tankossága egy-egy bruiserrel is vetekszik
-ha adc-hez viszonyítjuk, jó cc
- közelről és távolról is hatékony
-könnyű vele farmolni (ez nem azt jelenti, hogy gyorsan is lehet vele)
-csodálatosan gyönyörűségesen szépséges champion
-a legtöbb "undorító" champet countereli (pls: vayne, teemo, yasuo, xin, stb...)

Amiért ilyen népszerűtlen
-ahogy "ritó bá" is megmondta, nagyon ellentmondásos a játékstílusa (pl: tömegbe teleportálós ulti-nagy range, stb.)
-sokaknak elég monoton a játékmenete
-nem nagyon lehet vele tryhard-olni

Általános hátrányok:
-tankok ellen is elvan lane-n, de rájuk semmilyen nyomást nem tud már gyakorolni kb. első backjuk után
-sok manát fogyaszt
-nincs gap closer-je
-bárhogy is tankosabb a sokévi átlagnál, nagyon óvatosan kell vele helyezkedni
-ha pushol, alig van esélye a gankek ellen







Urgot a legnépszerűtlenebb champion. De esetleg aki tervezné, hogy játszik vele, remélem segítettem ezzel a guide-al. Ha bármilyen hiba vagy pontatlanság van benne, nyugodtan jelezd! GL & HF!
Belépés