Smite - Jungle szerepkörben játszott Ivernnek szintén felcserélhetetlen választás, amivel a táborok takarítását segíted elő. Ezen a hősön többnyire azért is különleges ez a képesség, mert a passzív képesség használata után azonnal el tudsz vinni egy tábort.
ELSŐ HÁROM TÁRGY, AMI A MAGOT ALKOTJA
Athene Unholy Grail (Athéna szentségtelen grálja) - Legelső itemünk amit mindenképp ki fogunk építeni, akármilyen helyzet alakul ki a meccsben. Amit nyújt számunkra az némi varázsellenállás és varázserő (MR és AP), illetve 10% CDR és hatalmas bónusz manaregenerálódás. Ha ez mégsem lenne elég meggyőző, akkor ezen felül a hiányzó százalékos manáért még több manaregenerálódást kapunk. Mégis ami igazán erőssé teszi ezt az itemet a passzív képessége - minden, képességek által okozott sebzés 35%-át eltárolja, és a következő pajzs alapú képességnél bónusz életerőt gyógyít vissza a célpontnak. Mivel Ivernnek van egy ilyen képessége (ami pajzsol ÉS még sebez is) , ezért a szinergia a hős és az item között teljes és elengedhetetlen.
Ardent Censer (Hívők tömjénje) - Talán heal/shield típusú support karakterek körében legelterjedtebb item, mégsem ez lesz az, amire elsőként menni fogunk. Ami nekünk ebből jut az rengeteg mozgási sebesség (MS), némi varázserő, töltési idő csökkentés, illetve egy elég erős passzív képesség ami nem csak hogy a pajzsolások és gyógyítások mértékét fogja megnövelni (Athénét ezzel nagyon erősen szinten tartja), hanem bónusz varázssebzést ad azon hősök alaptámadásaira, amelyek a te pajzsoddal rendelkeznek.
Ionian Boots of Lucidity (Ioniai fénycipő) - Ahogy azt fentébb írtam, egy nagyon jól használható cipő Ivern számára. Elég mozgási sebességet ad, és ad nekünk egy töltési idő csökkentést nem csak a képességeinkre, hanem az idézői képességeinkre is. Magyarul jóval hamarabb lesz Flashed, Hexflashed, Smiteod, ami nagyon jól tud jönni ha esetleg szorultabb szituációkba kerülsz, vagy éppen azt szeretnhogy az objektumok a csapatod előnyére forduljanak a lehető legtöbbször.
További tárgyak - Aktív CD itemek(!)
Shurelya's Reverie (Shurelya ábrándja) - Mivel életerőből, varázserőből, mana-regenerációból és mozgási sebességből ad a megfelelő mennyiségűt, teljesen megéri a pénzét. Aktívja a körülötted lévő szövetségeseknek ad kis ideig hatalmas mozgási sebességet veled együtt, így jó vétel lehet ha meg akarod menteni csapattársaidat a lassú ellenfelekről, vagy éppen az ellenfél csapatához szeretnéd teljesen rágyorsítani a sajátod. Alternatív vétel lehet akkor is, ha a csapatodban vannak olyan hősök, amelyek mozgási sebességből valamilyen előnyt nyernek (pl. Hecarim, Singed)(!).
Twin Shadows (Ikerárnyak) - Kicsit több varázserővel, mozgási sebességgel és töltési idő csökkentéssel rendelkezhetsz mint a Shurelya esetében, cserébe nincs bónusz életerőd, sem pedig mana-regenerációd. Az item aktív képességével felfedhetsz maximum két darab nem olyan messze tartózkodó ellenséges hőst, aminek felfedése után rövid ideig látni és lassítani fogod őket. Az a hatás a megtett úttal arányosan növekszik. Kicsit drágább item, de talán kiegyensúlyozza a kontrolálló szerepe - nem olyan rossz, ha tudod hol vannak az ellenfeleid, igaz?
Redemption (Megváltás) - Talán ár/érték arányban a legjobb választás. Életerő, életerő-regen, mana-regen, töltési idő csökkentés. Egyik passzívja, amely a gyógyításokat és a pajzsokat növelné, az sajnos már NEM működőképes ha rajtunk van a hívők tömjénje, ugyanis a két passzív szembe megy a játék szabályaival, csak egyszeresen kapjuk meg az egyiket. Ezzel szemben a tárgy aktív része teljesen őrült, ugyanis nagy távolságokban hatalmas teret hozhatsz létre amely pár másodpercen belül százalékosan sebez minden ellenfél karaktert (minionokat és hősöket egyaránt), és fix értékekkel pedig gyógyít minden szövetségest. Különleges hatás, hogy ezt a képességet akkor is tudod használni ha téged már eltávolítottak a pályáról egy csapatharc során.
Zhonya's Hourglass (Zhonya homokórája) - Nincs túl sok mondanivaló erről a tárgyról hiszen mindenki ismeri már. Némi páncélzat, töltési idő csökkentés, egy maréknyi varázserő, illetve egy igaz hasznos aktív, amivel sztázisba tudod rakni a hősödet. Mindenképp érdemes elgondolkozni a vételen, ha túl sokat fókuszálnak rád a meccs során. Hozzáfűzöm, hogy a jelenlegi listában azért a legdrágábbnak számító item, tehát óvatosan.
Ohmwrecker (Toronytörő) - Az igazi mémek alapja, és a legkevesebbet használt aktív item akár csilloghat is Ivernen. Közepes mennyiségű életerő és páncélzat, némi töltési idő csökkentéssel, és életerő-regennel megfejelve, amivel némileg hozzá tudsz rakni a saját túlélésedhez. Aktív képességét nem kell vitatni, a közelben lévő célzott tornyot kapcsolja le egy rövid időre, így az képtelen lesz sebezni. Nexus tornyok esetében ez mindkettőre egyszerre érvényes. Passzívja, hogy dőlt, és még álló tornyok közelében is hatalmas mozgási sebességet kapsz.
Mikael Crucible (Mikael tégelye) - Hatalmas mana-regeneráció illetve varázsellenállás, töltési idő csökkentéssel. Ha esetleg a csapatotokban nincs olyan carryképes karakter, amely képes lett volna magára minimum egy QSS(Quicksilver Sash - Higany selyemöv)-(e)t venni, akkor itt a remek alternatíva, csupán annyi a dolgod hogy megfelelően célozd be a csapattársad, amelyről le szeretnéd venni a tömegirányításokat.
Zeke's Convergence (Zeke szövetsége) - Egy elég jó item, amely jelenleg töltési idő csökkentést, manát, páncélt, és varázsellenállást szolgáltat neked. A varázserődről ezzel szemben kicsit le kell mondanod, ugyanis ez nem szolgáltat. Egyetlen aktív képessége a kötelék létrehozása egy szövetségessel, amely ezután ennek az újrairányításáig vagy a játék végéig fent marad. A köteléken belül egyetlen passzív képességen osztoztok, ami az általad elnyomott végső képesség után egy vihart generál körülötted. A viharon belül lassításra, a szövetségesed pedig bónusz sebzésre tesz szert.
Knight's Vow (Lovagi eskü) - A Zeke úgymond "defenzívebb" változata. Életerőt, páncélt, és töltési idő csökkentést kaphatsz, tehát a manával bőven spórolnod kell, ráadásul a varázserőd sincs még mindig a 4. itemből, ugyanúgy mint a Zekénél. Különlegessége ennek a tárgynak, hogy a kötelék alatt a szövetségesed sebzése életerőt nyer a számodra, amíg te bizonyos százelékban elszenveded az életerő veszteséget a csapattársadtól. Mindezek ellenére egy nagyon jól működő kombináció lehet, ha valakit kifejezetten ki akarsz gyúrni a játék közepére.
További tárgyak - Utility itemek(!)
Locket of The Iron Solari (Az Iron Solari medálja) - Ugyan már kapsz némi páncélt és varázsellenállást, a(z) LoTS remek tárgy arra az eshetőségre ha már minden kötél szakad. Az ellenfélnek itt már túlnyomóan nagy a sebzése, és ő lesz az egyik legjobb barátod, hogy a csapatharcokat túléljétek. Semmiképp nem érdemes stackelni, tehát figyeld hogy társaid nem vesznek-e hasonlót (mivel rajtad kívül még elég valószínű hogy van egy support).
Gargoyle Stoneplate (A vízköpő sziklavértje) - LoTS szabadon pedig a te kedvenc barátod. Itt szintén páncél és varázsellenállás, ráadásul dupla annyi, ha ellenséges hősök közelében vagy. Aktív defenzív képessége, hogy megnöveli az életerőd és csökkenti a sebzésed. Első megjegyzés, hogy mivel támogató típusú karakterek vagyunk, nekünk ez tökéletes. Második, hogy mivel a LoTS a maximum életerőd alapján ad egy pajzsot másoknak, remek kombinációt alkotnak együtt. Fontos, hogy először ezt, majd a Locketet nyomd el a harc során.
Randuin's Omen (Randuin ómenje) - Rengeteg páncélzat és életerő egy tárgyban, a Randuin az egyik legjobb választás full AD csapatkompozíciók ellen. Az kritikus alaptámadást, és a támadási sebességet passzívan akadályozó item szinte majdnem minden Carry rémálma, legyen itt szó a legcsúnyább Yi játékosról, vagy mezei Tryndamereről. Aktívjával a körülötted lévő ellenfél hősök mozgási sebességét drasztikusan csökkented, így elég jó választás mint utolsó két item.
Thornmail (Tüskevért) - Ahogyan a Randuin apukájától várhattuk, a Thornmail szinte bármilyen alaptámadás alapú karakter ellenkártyája lehet egy játék során. A beépített kis szintű életerő, és gigantikus páncélzat lehetővé teszi, hogy elég sokáig kibírd a fizikális sebzést. Jó passzív tulajdonságai közé tartozik még hogy minden alaptámadás kis része a gazdájára üt vissza, bármilyen módon is ér az téged.
A tárgy ezen felül súlyos sebet hagy a támadón, így bármiféle gyógyítás jóval gyengébb lesz rajta, beleértve az életlopást is. Továbbá még megtalálható rajta a támadási sebesség csökkentés amit a Randuin esetében láthattunk, viszont a kettő passzív nem működik együtt. Fontos viszont megjegyezni hogy a Randuin és a Thormail kombinációjával már nem kell félned egy kellőképp elhízott AD Carrytől annyira.
Morellonomicon (muszáj volt egy C betűt kicserélni?) - Talán elsőre nem tűnik túl logikus lépésnek, mivel nagy mennyiségű varázserőt, és némi életerőt kapunk belőle, egy passzív varázstöréssel. Viszont amire itt inkább felhívnám a figyelmet az az, hogy a Morellonomicon passzívja megegyezik a Thornmail súlyos sebével (csökkentett gyógyítás ellenfél hősökön), annyi különbséggel, hogy a Morello saját képességeink által kibocsáltott sebzésből debuffol.
Itt pedig képbe jön az, hogy ha az ellenfélnél túl sok olyan hős van ami a lehető legkevésbé fog alaptámadást végrehajtani hogy megöljön minket (a legtöbb mágus és orvgyilkos) (pl. Anivia, Talon, Kayn), akkor muszáj lesz valami képességet használni ahhoz, hogy csökkentsük az ő túlélési esélyeiket is.
Rylai's Crystal Scepter (Rylai kristálybotja) - Talán nem is érdemes vitatni hogy a második pusztán varázserőt és életerőt biztosító alanyunk a passzív képessége miatt igencsak hasznos lehet a harcok során. A folyamatos mozgási sebesség csökkentést stackelni lehet sok képességgel, és Daisy (Pitypang) (R) - alaptámadásaival, illetve a bokrokból fakadó (W) passzívval is ki lehet hozni ezt a lassító hatást.
Elixírek(!)
FONTOS: Az itt leírt elixírek időtartama 5 perc a használata után. Ha még spawnolás alatt veszed meg ezeket, a időzítő az éledéstől fog számolni. Az Elixírek hatásaiból csakis egy lehet rajtad, egy ugyanolyan Elixír használata pedig újraindítja a számlálót a hősödön.
Elixir of Sorcery (Fekete mágia elixírje) - Még ha az 5 perces intervallum alatt 50 varázserőt is biztosít, ezt az Elixírt a mana-regen illetve a torony/hősbontó hatás miatt fogjuk magunkhoz venni. Statisztikát ugyan nem vesztegetünk, viszont annyira nincs sok utility sem benne.
A maradék két defenzív bónuszt (páncélzat és varázsellenállás) pedig azért is tartom fölöslegesnek, mert Ivern nem küzd egy táborral sem, másrészről pedig ha jól követjük nyomon az ellenfél jungelesét a játék elejétől kezdve, akkor nem nagyon lesz lehetősége hogy levadásszon minket.
Rúnaoldalak Ivernre
Sorcery-Inspiration
- Jó SoloQ meccsekre, és tanulásra.
- Kicsit több sebzés, és pajzsbónusz.
- Extra mágikus pajzs alacsony életerőn.
- Óriási mobilitás a térképen.
- Erős a kezdeti és középső szakaszban.
Hátrányai:
- Resolve fa nélkül kevés utility.
- Végső szakaszra legyengül.
Inspiration-Resolve
Előnyei:
- Spellbooknak köszönhetően nagyobb meglepetések érhetik az ellenfeleket.
- Future's Market, mint snowballozási lehetőség.
- Rengeteg pajszolási és gyógyítási szteroid a csapattársaidon.
- Hihetetlen jó kései játék.
Hátrányai:
- Kezdő szakaszban a másik két rúnaoldalnál picivel gyengébb.
- Nem ajánlott olyan játékosoknak, akik nem tudnak külön figyelmet fordítani a főrúnára.
Resolve-Inspiration
Előnyei:
- Rúnaoldal csapatalapú játékokhoz.
- Elég konzisztens a játék bármely szakaszában.
- Több szempontból jó megoldás több fő támogatására is.
- Túlnyomóan támogatás alapú, tehát alig tudsz valamit egyedül csinálni.
Az erdő barátja (Passzív)
A nem hatalmas szörnyeket Ivern nem támadhatja meg, illetve azok sem támadhatják meg őt. Ivern mágikus lugasokat ültethet a dzsungeltáborokba, amik idővel megnőnek. Ez a képesség 22.5-8% (szint alapján csökkenő) alap manába és életerőbe kerül. Amikor a lugas teljesen megnő (40 másodperctől 1 másodpercig 1-18 szint alapján), Ivern felszabadíthatja a szörnyeket, jutalmul pedig aranyat és tapasztalatot kap. Az 5. szint után Ivern megoszthatja a dzsungelbeli erősítéseket a szövetségeseivel.
Gyökércsapda (Q)
Ivern megidéz egy indát, amely megsebzi és a földbe gyökerezteti az eltalált ellenséges célpontokat. Ivern szövetségesei a földbe gyökereztetett célponthoz rohanhatnak.
Ivern megidéz egy indát, amely 80/125/170/215/260 (+70% AP) varázssebzést okoz, és 1.2/1.4/1.6/1.8/2 másodpercre a földbe gyökerezteti az első eltalált ellenfelet. A szövetségesek a mozgásképtelen ellenfelekre kattintva támadási hatótávon(!) belülre rohanhatnak.
Rekettyés (W)
A bokorban Ivern támadása távolságira vált és bónusz varázssebzést okoz. Ivern a képesség aktiválásával elhelyezhet egy bokros területet.
Passzív: a bokorban Ivern támadása távolságira vált és 30/37.5/45/52.5/60 (+30% AP) bónusz varázssebzést okoz.
Aktív: Ivern egy bokros területet növeszt, ami 30 másodpercig marad meg. 3 másodpercre a bokor és a környező terület láthatóvá válik.
Magburok (E)
Ivern pajzsot helyez egy szövetségesre. A pajzs rövid idő elteltével felrobban, ezzel lelassítja és megsebzi az ellenfeleket.
Ivern pajzsot von egy szövetséges köré, amely legfeljebb 80/115/150/185/220 (+80% AP) sebzést nyel el. 2 másodperc elteltével a pajzs felrobban, 60/80/100/120/140 (+80% AP) varázssebzést okoz, és 2 másodpercre 40/45/50/55/60%-kal lelassítja az ellenfeleket.
Pitypang is megcélozható vele.
Pitypang! (R)
Ivern megidézi őrző barátját, Pitypangot, hogy segítsen a harcban.
Pitypang egy lökéshullámot indít el, ha zsinórban háromszor ugyanazt a hőst támadja meg.
Ivern 60 másodpercre megidézi gólembarátját, Pitypangot. Ha Pitypang zsinórban háromszor ugyanazt a hőst támadja meg, egy lökéshullámot indít el, amivel 1 másodpercre a levegőbe löki az ellenfeleket (3 másodperc töltési idő).
Pitypang tulajdonságai:
Életerő: 1250/2500/3750 (+50% AP)
Páncél és varázsellenállás: 15/40/90 (+5% AP)
Sebzés: 100/125/175 (+25% AP)
Az ismételt aktiválással konkrét célpontot lehet adni Pitypangnak.
Mozgási sebesség: 419 (+25% az idézéstől számított 5 másodpercben)