Fő erősségek:
- Nagyon gyorsan lehet vele takarítani a jungle-t.
- Ugyan így az ösvényt is, ennek következtében nagyon jól lehet vele split pusholni.
- Szabad terepen nagyon mobilis.
Fő gyengeségek:
- Korai rajtaütésekben nem teljesít jól.
- Ha az ulti kiment, utána könnyű ki kite-olni.
- Ha nem áll rendelkezésre ulti, akkor könnyű sarokba szorítani fallal övezett helyeken.
Abban az esetben nem ajánlott választani, ha a csapatunk nem bővelkedik tömegirányító képességekben. Shyvana ereje igazán akkor kezd megmutatkozni, ha a jungler tárgyunk kifejlődött és megszereztük mellé a Titánhidrát is. Célunk tehát, hogy ez minél hamarabb bekövetkezzen.
A játék korai szakasza:
Tömegirányító képessége kimerül az ulti használatával, így rajtaütésekben nem sikeres mobilis champion-ök ellen. Próbáljunk meg ehelyett a counterjungle-t és a countergankeket. Ehhez arra van szükség, hogy mindig nagyjából tisztában legyünk az ellenséges erdőjáró pozíciójával, ezért mindig mély wardokat kell kihelyeznünk az ellenség erdejében (már elős visszatértünkkor vásároljunk mindent látó őrszemet), így tisztában leszel a tárgyaival, életerejével is és a megfelelő időben kifoszthatod a campjeit, vagy ha kevés az életereje, akkor lecsaphatsz rá.
Mindig próbáljunk meg a fejlődésre koncentrálni, sose menjünk bele rizikós, vagy felesleges dolgokba, még ha az ösvénylakók erre is sürgetnek, nem szabad tétlenkedni.
Középjáték és csapatharcok:
A core itemek már megvannak, így már nagyon erősek vagyunk 1v1 szituációkban. Igazából ugyan azt tegyük, mint eddig, és mellette split pusholjunk. Csapatharcokat is fel lehet vállalni, rengeteg féle lehetőség áll fenn, ezt most nem részletezem, ti érzitek majd, hogy mikor érdemes felvállalni. Ha csapatharcra kerülne a sor, akkor a lehetőségeink a következőek lehetnek:
Ulti használatával védhetjük a sebzés osztóinkat, így elsodorjuk tőle a támadókat. Ulti használat előtt közvetlenül érdemes benyomni a W képességünket, így röptében is felperzselt földet hagyunk magunk után.
Másik lehetőségünk, ha egy társunknak sikerült egy többcélpontos elkapást alkalmazni, akkor landolhatunk ott ultival, sárkányformában Q képességünk több célpontra is sebez majd. Viszont ha úgy érezzük, hogy egy elkapott carryt nem tudunk befejezni és el tud menekülni úgy, hogy utána csak futással nem érjük utol, akkor érdemes kivárni az ultival, míg a képességeit menekülésre használja.
Természetesen egy csapatharc ezerféle módon alakulhat a bajnokok sokszínűségéből adódóan így ezt tovább nem is részletezném.
Rólam: Season 1 óta játszok, minden évben léptem felfele egy divíziót solo rankedben, tavaly a legjobb elért helyezésem Diamond 4 volt, jelenleg Platina 2-ben vagyok és jungle mainként tevékenykedek, de ezúttal is szeretnék egy divíziót javítani az előzőhöz képest.
Amennyiben érdekel, streamem is megtekinthető, jelenleg még nem túl aktívan, de csak idő kérdése! :)
http://www.twitch.tv/broken_wingss
A leírást későbbiekben még bővítem, mert rengeteg dologról írhatnék még. Az észrevételeket, jó modorú kritikákat szívesen fogadom!