A karakter előnyei:
-Nagy, és folyamatos, területi sebzés.
-Sok CC.
-Hirtelen erőnövekedések (passzív, ulti szintlépése).
-Kevés counter.
-Nagyon esztétikus ;)
A karakter hátrányai
-sok gyakorlást igényel, nehéz.
-nincs igazán menekülési mechanizmusa.
-drága
Mielőtt belevágunk a játékmenetbe és a kis trükkökbe, javaslom, ismerkedjünk meg e nem mindennapi hős képességeivel:
(Passzív): Transzcendens: Syndra összes alap képessége bónuszt kap maximális rangon.
(Q): Sötét gömb: Syndra megidéz egy sötét gömböt, mely egy kis területen 70/110/150/190/230 (+60% varázserő) varázssebzést okoz. Ezután a gömb még 6 másodpercen keresztül manipulálható Syndra egyéb képességei által. Transzcendens bónusz: 15%-kal nagyobb sebzés hősökbe.
Mozgás közben használható.
(W): Az akarat ereje: Syndra felemel egy ellenséges miniont, szörnyet, vagy a legközelebbi sötét golyót. Újraaktiváláskor egy területre hajítja áldozatát, ott minden ellenségnek 80/120/160/200/240 (+70% varázserő) varázssebzést okozva, és 1.5 másodpercig 25/30/35/40/45%-kal lassítva azokat. Transzcendens bónusz: 33%-kal hosszabb ideig tartó lassítás.
Mozgás közben használható.
(E): Erőtlenek ellökése: Syndra egy bizonyos körcikken belül hátralök minden ellenfelet és sötét gömböt 70/115/160/205/250 (+40% varázserő) varázssebzést okozva. Az ezen képesség által mozgásba lendített gömbök 70/115/160/205/250 (+40% varázserő) varázssebzést okoznak, és 1.5 másodpercre elkábítják azokat az ellenfeleket, melyeket mozgásuk során eltaláltak. Transzcendens bónusz: 50%-kal szélesebb körcikk.
(R): Felszabadult erő: Syndra összegyűjti a közelében lévő sötét gömböket, illetve a körülötte keringő 3 gömböt, és egy kiválasztott ellenséges hőshöz hozzácsapja őket, gömbönként 90/135/180 (+20% varázserő) varázssebzést okozva. Transzcendens bónusz: 75 egységgel nagyobb hatótáv.
Játék eleje:
Syndra alapvető sebzési eszköze a Q. A játék korai szakaszában ezzel érdemes sebezgetni (harassolni) az ellenséget, néha pedig egy W-alaptámadás kombinációt, ám ezzel csak csínján, mert a W sok manába kerül. Ha az ellenfeled 6-os szint előtt 200-300 HP-val rendelkezik, akkor rakj rá egy sötét gömböt, W-zz rá, és E-vel stunnold. Ezután egy ignite, és kész is van. Ha 6-os vagy már, és körülbelül fél HP-n van, akkor Q-zz rá, majd kövesd el a már bemutatott W-E kombót. Ezután még egy Q, és Ignite-ultival simán meg is ölöd. Innen már szépen ki tudod snowballozni (hehe, érted).
Fontos kis trükkök:
1. Ha az E-d úgy használod, hogy mind az ellenfeled, mind egy, az ő irányába néző golyót eltaláljon, akkor a képesség, és a repülő golyó is sebezni fogja.
2. Repülés (W) közben is el lehet lökni áldozatod. Ez azonban nagyon ritkán sikerül, akkor viszont rohadt nagyot sebez, és stunnol, jó messze. Kitűnő időzítés kell hozzá.
Teamfightban:
1. Folyamatosan pumpáld be az összes képességed, leginkább a carrykre.
2. Ha valamelyik carrry (nem is túl) alacsony HP-val rendelkezik, ultizd le bátran.
3. Próbáld meg a fontos (vagy épp zavaró) célpontokat stunnolni.
Menekülni is nagyszerűen lehet vele, mert Q és W közben nem dermed le, így folyamatosan dobálhatsz magad mögé mindent, és akár még meg is fordíthatod az üldözést.