Tahm KenchTahm Kench Build Guide: A világ egy nagy folyó, és én vagyok a királya.

91%
Készítette blacklongju, Frissítve: 2015-11-21

Varázslatok

Tárgyak

Kezdés
Mivel nincs flaska poti kezdés, és early sustain kell, ezért ezt a potit ajánlom.

Ha tudom, hogy nem fogok sok spellt használni, és a kezdő 15 páncél jól jöhet akkor lágy vért+újratölthető ital.
Early game
Elsőként Bami parazsa, a plusz élet már alapvetően jó, mivel a játék korai szakaszában élettel lehet legjobban tankolni, ráadásul 6. szinttől megdobja a sebzésedet az élet. Ezen felül könnyedén meg tudod tartani az ösvényt a passzív sebzésnek köszönhetően nem tudják rád tolni a minionokat.

Ezután attól függően milyen sebzést okoz főleg az ellenfeled negatron palást vagy ragadozópalást.

Cipőt és wardot ne feledjünk venni, a wardra ne sajnáljuk a pénzt!
Mid game
Amint lehet ZZ'Rot-kaput vegyük meg és a felső ösvényen helyezzük el, leírásban részletesen.

Randuin helyett Dead man's plate-t ajánlok (magyar nevét nem tudom, és az oldalon nincs az adatbázisban így nem tudom kirakni), a mozgási sebesség, jobb statok és a lassítás miatt megéri mindenképpen.

Szellemarc 2. tárgynak ha AP sebzést okoz az ellenfeled, utána armor.

Cipő megéri a CC ellenállás miatt, ha csak AD karakterük van akkor tolvajsurranó.
Late game
A játék késői szakaszában is folytatjuk a tankolást, szituációtól függően. Ha sok életre van szükség Warmog vértje, ha az ellenfél ADC vagy erdős sok alaptámadással sebez akkor tüskevért, esetleg őrangyal, ha egy kis sebzés kell akkor pedig mélységi jogar.
Elixír, ward, trinket. Fontos, hogy mindegyikből legyen megfelelő mennyiségű.

Képességek

[Q] Nyelvcsapás

[W] Lakoma

[E] Vastag bőr

[R] Mélységi merülés
Első szinten ha erdőben kezded a farmolást akkor W, amúgy Q, ezután W maxolás a kombó miatt jobban megéri, utána Q és végül a pajzs.

Leírás

A szezont nyár közepe óta platinában töltöm, év végén próbálgattam Tahm Kench topot és igazán hasznos lehet a csapat szempontjából. Cseppet sem troll build, rankeden is beválik.

Tahm Top:

Tahm nagyszerűen bele illik a felső ösvény által elvárt kritériumokba, tehát tankos tárgyakkal is elég nagy sebzést tud okozni (ulti passzív), ezen felül nagyszerű utility dolgai vannak, amivel tud védeni másokat, szituációkban ember előnyt okozni másodpercek alatt. Ehhez persze az kell, hogy az ösvényen szerzett aranyat megfelelően tudja használni, és a tárgyak árai miatt ez sikerül is neki.



Pro és kontra:

Előnyök:
-Nagyon tankos.
-Skálázódások nagyon jók.
-Legértékesebb képesség a játékban: W (Meg tudod védeni az ADC-det bármelyik assassin elől, az ellenfél soraiból ki tudsz venni egy tankot, ha pingelsz hova köpöd ki a többiek egyszerűen tudják fókuszolni.
-Alap sebzése nevetséges (W %-osan sebez maximum hp-ból, az ulti passzívja pedig 20+ 4-6-8% bónusz életből ad sebzést minden képességedre és alaptámadásodra.)
-Gankek ellen el tud jönni a pajzsa és rengeteg tankossága miatt.
-Térkép irányítása az ultival.
-Az ultival könnyen el tud menekülni (1 másodpercig kell csak töltenie, ha ennyi idő alatt nem ütik meg máris spuri)
-Egy emberes tömegirányító képességek (lassítás, kábítás)
-Meccs vége előtt a csapattársad a fountain alá tudod vinni, hogy meghaljon :D

Hátrányok:
-Nincs egyből kábítása (kell a 3 stack)
-6. szint előtt nincs ugrásod, gyorsított mozgásod.
-Lassú
-Játék korai szakasza gyenge
-Többiek nem ismerik pontosan a képességeit YoloQ-ban.



Tárgyak:

Bami parazsát a lehető leghamarabb vásároljuk meg, az élet a legjobb tankosság a játék elején, ráadásul a passzívja miatt tudod kontrollálni az ösvényt. A játék végén eladom és lecserélem Randuinra vagy Warmogra, sokkal hasznosabb lehet olyankor.

Naptűzköpenyre NINCS SZÜKSÉG, annyi pénzért sokkal jobb statokat lehet venni, nincs szükség a belőle fakadó sebzésre, mivel minionokra Bami parazsa a naptűzköpeny 75%-át okozza.

Ragadozópalást fizikai sebzést okozó ellenfél ellen.

Negatron palást varázssebzéssel rendelkezők ellen.

Fürgeség cipője miatt nem leszel olyan lomha amíg egy ellenfél van a gyomrodban.

Rendben, térjünk át a ZZ'Rot kapura. A játék egyik legerősebb tárgya, főleg az utóbbi patchek alatt.

Patch 5.5:
Páncél növelve 60-ra 50-ről.
Varázsellenállás növelve 60-ra 50-ről.

Az ürességivadékok értékei is változtak.
Alap támadó erő növelve 50-re from 20-ról.
Alap mágikus sebzés növelve 100-ra 50-ről.
Idő amíg elkezdenek életet veszíteni 5.5 másodpercre növelve 4-ről.
Az inhibitorokba való ugrás távolsága növelve 350-re 300-ról
A nexusba való ugrás távolsága növelve 450-re 300-ról.

Ezek már nagyon jó buffok voltak, de onnantól lett igazán erős amikor is bejött az 5.16-os patch

Patch 5.16:
A tárgy ára 2750-re csökkentve 2800-ról
A játékos tornyok melletti mozgási sebessége csökkentve 20%-ra 30%-ról, viszont
A játékos bónusz mozgási sebessége 2 másodperc alatt csökken le, ezelőtt egyből eltűnt a 30% (tovább tart a bónusz mozgási sebesség)
Az ürességivadékok élete folyamatosan csökken az AKTUÁLIS életük %-val az eddigi MAXIMUM életük % helyett. (Valójában ez teszi igazán hasznossá a tárgyat, az ürességivadékok ezáltal sokkal messzebbre futnak!)
Új hatás: Van egy számláló ami megmutatja mennyi pénzt szedtek össze az ürességivadékok (le leszel nyűgözve!)
A megerősödött ürességivadékok nem skálázódnak a páncélod és varázsellenállásod után.
A megerősödött ürességivadékok sebzése a maximális életed 15%-val nő. (Ez egy jó változtatás a páncélt nyújtó itemek gyengítése miatt, ráadásul még hasznosabb életerőt építeni, különösen Tahm Kenchnek. Az új megerősített ürességivadékok teljes tárgykészlettel körülbelül ~700AD/AP-val rendelkeznek az ezelőtt 400-hoz képest. Ez egy NAGY különbség!)

Miért is OP a kapu?

-Tornyok közelében +20% mozgási sebességet kapsz (ami körülbelül +70 mozgási sebesség fixen, ráadásul folyamatosan csökken ha elhagyod a tornyokat). Ez és a Dead Man's Plate együtt megoldja a lassúság okozta problémákat.
-Élettel nagyszerűen skálázódik: Tahm szereti az életet (Ulti passzív bónusz sebzés), akárcsak a Kapu!
-Pénzt kapsz vissza az ürességivadékok által elpusztított minionokért. Egy átlagos meccsen 600-1800 arany ütheti a markodat attól függően, hogy 20-45 perces a meccs. Ez hihetetlen előny!
-Egy ösvényen fenn tudod tartani a nyomást
-Azzal, hogy leteszed a pályán az ellenfél csapatának számára egy új objective lesz. Egy AP toposnak vagy olyannak aki keveset használja az alaptámadásait akár 20 másodperc lehet megölni a kaput, amiért mindössze 25 arany jár! Ezen kívül az ürességivadékokért nem jár arany (kivéve GP Q stb.)
-Amíg az egyik ösvényen tartod a nyomást a kapuval, te nyugodtan tudsz menni gankelni így még jobban segítve a csapatod!
-60 páncél és varázsellenállás, ami nagyon jó mivel full tank Tahm Kenchet építünk.
-A receptje is hasznos, a ragadozópalást életerő regenerálása, 40 páncélja és a plusz mozgási sebesség nagyban segíti a játék korai szakaszát.

Hátrányai:

-Nem ad életet, ami Tahm ultijához nagyon jól passzol, ettől függetlenül a többi tárgy életet ad, és így is lesz a játék végére 4-5000 életed ami elég szép.
-Ha hátrányba kerülsz az ösvényen nem tud segíteni rajtad annyira. Ha túl későn sikerül össze szedned rá a pénzt nem tudnak olyan sokat farmolni az ürességivadékok a minionok erősödése miatt, így kevésbé lesz hatásos
-Egyaránt ad páncélt és varázsellenállást. Ez így furán hangzik, de míg a 60 páncél minden csapatösszeállítás ellen jó (minion sebzés, torony sebzés, alap támadások sebzése), addig a varázsellenállás egy csak fizikai sebzéssel rendelkező csapat ellen nem ér semmit, ettől függetlenül mégis nagyon erős így ez a legfontosabb tárgyad!


Hogyan helyezzük el jól a kaput?

-Ne legyen kitéve közvetlen sebzésnek (bokrok védenek)
-A tornyokhoz és minionokhoz elég közel és távol egyszerre.

Egy kis segítség:



Az itt látható módon helyezzük el a kaput.

-Ha az ellenfélnek minden tornya megvan, tegyük a sajátunk alá.
-Ha az ellenfélnek az első tornya elpusztult, tegyük a 3 kis bokor közül az ellenfélhez legközelebb lévőbe.
-Ha az ellenfélnek a második tornya is le lett rombolva rakjuk az ösvény szélén lévő kis bokorba (bár itt túl egyértelmű és hamar elérik), vagy pedig az erdőbe egy bokorba.


Hogyan farmoljunk?

A játék korai szakaszában hasznos lehet a képességekkel való farmolás középső és késői szakaszban nagyon egyszerűvé és gyorssá teszi, viszont ezt sem szabad fejetlenül csinálni. W-t használva területi sebzést okozunk, ami által az ösvényt tudjuk tolni a másikra, vagy pedig befagyasztani ha az ellenfél tolná ránk. Igen ám, de ez rengeteg manába kerül (pontosabban 90 manába), ami a játék elején főleg hogy nincs mana ital nagyon nagy áldozat lehet. Ennek elkerülése végett Q+W kombóval farmoljunk, tehát nyelvcsapás egy minionra és a nyelvcsapás elkezdésekor egyből W, így a miniont távolról bekapja Tahm és NEM KERÜL A W MANÁBA, tehát nagyobb sebzést okozol mindössze 50 manáért. Máris jobban hangzik, nemde?



Teleport/ulti használat

Toposként elsődlegesen nem az ösvény megtartása miatt hozunk teleportot, sokkal inkább a játék korai szakaszában kialakuló csapatharcokban részt tudjunk venni, ezek általában a sárkány körül alakulnak ki, ami igencsak messze van. 10-11. perctől 20. percig ha lehet tartogassuk a teleportunkat a sárkányra, ha nagyon szükséges akkor menjünk vele vissza az ösvényre.

Ha sikerül megölni az ellenfeledet topon, de kevés életed marad, akkor menj haza és indulj el az alsó ösvényre, ahol a Gromp/Krug mellé beállva az erdőssel együtt az ellenfél lövésze mögé tudtok kerülni a végső képességeddel. Hazamentél kevés élettel nem fognak mondani SS-t, és ki gondolná hogy te nem a saját ösvényedre indultál el? Máris 4v2 felállás, ami végződhet egy kettős gyilkossággal, sárkánnyal és toronnyal. Máris segítetted a csapatodat a győzelem felé, ráadásul ha a teleportod tartogattad még időben fel is tudsz érni megvédeni a sajátodat.

Ne feledd, a teleport a csapatért van nem érted!



Hogyan harcoljunk?

1v1 harcok:
Nyelvcsapással kezdj, a belassult ellenfeled könnyebb alaptámadásokkal sebezni, amint rajta van a 3 jelző vagy nyelvcsapás megint, hogy elájuljon (ilyenkor rajta marad mind a 3 jelző!!!), vagy pedig ha nagy a töltési idő akkor egyszerűen fald fel. Fontos, hogy ne köpd ki hanem a teljes időtartam alatt benn tartsd a gyomrodban, mivel ilyenkor a nyelvcsapásod újra elérhető lesz, amint kiköpöd megnyalhatod még egyszer, hogy ne tudjon elfutni. A felfalás hatalmas sebzés, így ha nem elérhető ne bocsátkozz harcba!

A pajzsodat ne próbáld mindig az utolsó utáni pillanatra tartogatni (főleg Pantheon vagy Tryndamere ellen), ha tudod, hogy egy nagyobb sebzésű képesség be fog találni akkor nyugodtan használd.


Csapatharcok:
Mivel te vagy a tank, ezért ne félj befutni előre a tömegbe, rengeteg életed van amit akár 2x is le kell ütni (hála a pajzsodnak), ezen kívül ha sokáig valamelyik carry hős képében tudsz maradni akkor ki tudod szedni a csapatharcból. Ha ellenséges hőst falsz fel, ne dobd ki egyből, próbáld minél tovább benn tartani, így időt nyersz, ráadásul a nyelvcsapásod is újra töltődik.

Persze ha van egy ügyes orgyilkos az ellenséges csapatban (Rengar, Akali, Zed, Talon, Katarina stb.), akkor maradj a lövészed/mágusod közelébe, amint az ellenfél be próbál ugrani megsemmisíteni a csapattársad, őt bekapva megvédhesd a sebzéstől. Ilyenkor bónusz mozgási sebességet kaptok, így hátrébb tudsz vele könnyedén futni.

Belépés