Bemutatjuk az előszezonban bekövetkező Support változtatásokat

Írta Jankec, Kategória: Egyéb
2013-10-26 21:19

Épp a minap ismertették a ward változtatásokat, de a RIOT már is betekintést enged az előszezon spupportokra vonatkozó változtatásaiból – beleértve, hogyan változik a Supportoknál a hősök támogatása a tárgyak segítségével, az arany/5 tárgyak segítik „a supportal játszókat”, támogatások és még sok más.






Itt van Xelnath hozzászólása a témához:

"Üdv Summoners,

Azért vagyok itt ma, hogy a supportokról beszéljek – Azokról akik nagyon keveset vagy egyáltalán nem ölnek minionokat. Akik más játékosok megsegítéséért játszanak, (és a hozzájuk befolyó aranyat) wardok megvételére és a gankeim elkerülésére használják, beáldozva a karakterük tényleges erősödését. Én mint egy irgalmatlan ragadozó aki a supportokon élősködik, leginkább a kevés bevételű, tárgyak nélküli célpontokra vadászom a játék későbbi szakaszában, de mint játékos és dizájner...

...ez rendben van.

Kérelmeitek eljutottak hozzánk. Létrehoztunk egy új világot a sötét művészetünkkel. Figyeljétek!"



Hogy vannak a Supportok manapság?

Elöször is tisztázzuk, hogy kikről is beszélünk. Hat játszható szerep van a League of legendsben: Mágusok, Orvgyilkosok, Tankok, Harcosok, Lövészek és Supportok. A League of Legends aktuális META-ja valahogy így néz ki: Top Harcos, Mid Mágus, Jungler Tank(vagy Orvgyilkos), Bot lövész és Bot Support. A Supportok lefednek három szorosan összefüggő, de mégis különböző szerepeket.
•A játékos nem öl minionokat, miközben megosztja a helyét egy másik játékossal.
•Játékát wardok vételének szenteli
•Support Hősök

Amíg mi elfogadjuk hogy egy ilyen játékos végrehajtja mind a három feltételt, de ha közelebbről megnézzük, látni fogjuk, hogy ezek a szerepek harcolnak egymással:

•A játékos aki nem öl minionokat, de megosztja a helyét kevés aranyat zsebel be.
•A Wardokás pénzbe kerül és ez minél többe kerül minél több helyre wardolunk.
•A Wardolás megköveteli hogy állandóan eltávolodjunk a szövetségeseinktől.
•A Support hős a csapattársai mellett kellene lennie és védenie őket.

Ezekből a pontokból láthatjuk hogy azok akik nem ölnek minionokat, wardolnak egy kétszemélyes helyen a legszegényebb játékosok, a legnagyobb költségekkel rendelkező pozícióban, a legkisebb karakter erősödéssel.

A kétszemélyes helyeken lévő support játékosoktól egyszerűen megtagadják a fejlődésük második fázisát!



Mi változik meg az előszezonban?

Azt szeretnénk , hogy azok akik megosztják a helyüket egyaránt kapjanak tapasztalatot, tárgy választási lehetőséget és legvégül teljes tárgy szetteket. Ahhoz hogy elérjük:

•Megnöveljük a bejövő arany mennyiségét azoknál a játékosoknál aki nem ölik a minionokat.
•Bonus XP a jungelbe és az egyéb helyekre azon játékosoknak akik a többiek mögött
•Lehetséges felhasználható ward mennyiségének szabályozsa játékosonként.
•Hozzáférést biztositunk a játékosoknak a szabadon gelhasználható látást biztosító tárgyakhoz, amit úgy nevezünk Trinket-ek. (Részletek Xypherous's Látás ról szóló posztjában!)

Továbbá több bevétel különböző formákban:
•Mastery-k több aranyat garantálnak azoknak akik megosztják helyüket
•Javulnak a Gold/5 tárgyak jutalomként a supportot játszóknak
•Megnövelt támogatási jutalom azoknak akiknek több támogatásuk van mint ölésük.

Megnövelt bevétel, jutalom a hatásos támogatói játékért, és hogy mindenki hozzáférhet az alaplátási tárgyakhoz, ösztönözhet az együttműködésre. A támogató játékosok megjutalmazása pedig megadjuk mindenkinek a lehetőséget, hogy részt vegyenek a látásjavításban.


A látásváltozásokon kívül, mi történik még?

Először is a támogatási sorozatokhoz nyúlok hozzá. Megcsináljuk hogy zok a játékosok akiknek több támogatási pontuk van mint ölésük további extra bevételhez juznak támogatásonként. Ha egy játékos bebiztosítja az ölést (azért öl meg valakit, mert amúgy elszaladna) a bónusz arany amit az ölésért kap átmenetileg csökkenti a támogatásért járó arany mennyiségét.

Ráadásul hogy a támogatási sorozatokat is segítsük, olyan Mastery-t alkotunk,ami biztosít a játék kezdeti szakaszára bevételt és hozzáadunk olyan tárgyakat, amik megengedik a support játékosoknak, hogy további bevételre tegyenek szert a szövetségeseik támogatásáért, vegyenek tárgyakat és segítsék a harcokat.

Nézzünk meg párat a jelenleg kidolgozás alatt álló tárgyakról:
Philosopher's Stone aranyat ad minden 10 másodpercben. Amikor egy szövetséges megöl egy miniont, te aranyat kapsz.
Executioner's Emblem megöl minionokat 200 hp alatt és goldot ad neked és a legközelebb álló szövetségesnek, amikor te ölöd meg a miniont. A szövetségeset kevesebb bonusz aranyat kap a Top helyen játszó játékosoknak. Ez a hatás kétszer lehetséges 1 percen belül.
Spellthief's Blade képességeid és az alap támadásaid amik az ellenfeleket célozzák bónusz arany bevételt jelentenek. Ez a hatás ugyanarra a célpontra 10 másodpercenként csak egyszer számolható el, és ha megölsz egy ellenfelet akkor letiltják ezt a hatást 10 másodpercre.

Ezekhez a tárgyakhoz való hozzáférés lehetővé teszi az igényeidnek megfelelően testre szabni a bevételeid és megerősíteni a játékstílusod.


Hogyan változtatja meg a tapasztalataimat a Supportolásról?

Egy hosszú játékban, a megosztott helyen lévő supportok mostantól nem csak cipőt és Sighstone-t vehetnek majd, hanem rendes tárgyakat is. Náluk lesz a látásnak a legnagyobb szerepe, de most már lesz harci tulajdonságaik is, hogy még inkább teljes karakternek érezzék magukat. A kiegyensúlyozott support hős a játék alatt wardol, a csapattársakat segíti a tornyok bedöntésében és harcokban is részt vesz, hogy megmentse a szövetségeseket és megöljék az ellenfeleket.

Ahogy ezek a változások mellékhatásaiként megnéztük az eredetileg is support kasztnak készült hősöket: Janna, Sona, Nami, Soraka, Lulu, Taric, stb. A Hősök akiket kifejezetten Supportnak terveztek, eredetileg egyensúlyban voltak. Ha ezzal az elhanyagolható jövedelemmel, ők bukott mágusok lennének, vagy ha felcserélnénk egy nem support hőssel, nem sok szerepük lenne a játék közepére. Ezért megnéztük a lehetőségeinket,hogy hogyan használhatnánk ki az egyedi képességeiket AP-vel avagy egyéb statokkal.



Teljesen új tárgyak

Xelnath szintén megosztott egy kis előzetest az elkövetkezendő patchek új tárgyairól:
" Reméljük hogy érdekelni fognak a következő tárgyak is.
Itt egy kis előzetes:
Martyr's Call:
+300 health
+10 health regen per 5

Unique Active: Elvezi az aktuális életed 20%-át, hogy a teljes életed 10%-át megadd shield-ként egy szövetségesnek. "
Hozzátette a Martyr's Call-hoz:
"A tankok azok a karakterek akiket leginkább megcéloztunk ezzel az tárggyal. Növelhetjük a HP vesztés mértékét és csökkenthetjük a shield-et, ha Cho’gath elpusztíthatatlan lesz”


Frissített Support tárgyak

Xelnath hozzászólt az új support tárgyak kizárólagosak, csak egyet lehet használni:
"Az új arany bevételes tárgyak teljesen kizárólagosak. Ha egyszer elkezdtünk egy tárgyat összerakni, nem kezdhetünk bele másik tárgyba addig amíg el nem adtuk az elözőt.

Ha veszek egy Philosopher's Pebble, 375 aranyért , ami aranyat ad amikor egy szövetséges megöl eg y miniont, azt felfejlesztem Philosopher's Stone-ra (850 arany teljes) és végezetül Shurelia's Reverie lesz belőle.

Vagyis ha megvettem a Philosopher's Pebble-t nem vehetek Executioner's Emblem vagy Spellthief's Blade-t."


Régi item változások

Twin Shadows új építése:
"Twin Shadows többé nem építhető a Kage's Pick-ből. Ennek eredményeképpen csökken majd az ára. "

valamint az arany/5 tárgyak nem alkotnak olyan tárgyakat amik ne adnának aranyat:
"Philosopher's Stone, Kage's Pick és az Emblem of Valor kikerült a tárgyak komponens részei közül. Tehát nem kínál alternatív aranyszerzési lehetőséget. Lecseréltük az tárgyakat.

PL: A Will of Ancients mostantól a Blasting Wand + Hextech Revolver ből rakható ki."


Hozzászólások (0)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!
Belépés