2014-06-05 23:05
2014-06-05 23:05
Sokan azt mondják "A RIOT végre valami jót is csinál" a többi meg azt ,hogy "Ebből is Dota lesz"... Hogy miért mondják? Azért mert egy új frissítés várható a PBE-re melyben a Summoner's Rift frissítésére kerül sor. Csak a kinézet változik, a rendszer marad.
Summoner's Rift frissítésének terve PBE-re
Hamarosan egy nagyobb tartalomfrissítést töltünk fel a PBE környezetbe, és szeretnénk elmesélni nektek, hogy mire számíthattok. Mint azt sokan tudjátok, már egy ideje dolgozunk az Idézők szurdokának frissítésén; ez a League of Legends folyamatos továbbfejlesztésének egyik fontos állomása. Az Idézők szurdokának hangulatát mindenképpen meg szeretnénk őrizni, miközben fejleszteni akarjuk a térkép és a játékmenet kapcsolatát.
Az Idézők szurdoka a League of Legends egyik legfontosabb térképe, így az alapokhoz nem nyúltunk. Az Átvillanással megkerülhető falak, a tornyok lőtávolsága, az ösvények mérete, a bokor használata és az őrszemek elhelyezése mind-mind változatlanok maradtak. A cél a League of Legends jelenéhez való alkalmazkodás, és a játékmenet továbbfejlesztése, ezúttal az átláthatóság növelésével.
A frissített térkép jobb átláthatósága tulajdonképpen azt jelenti, hogy segítünk a figyelmet az adott pillanat legfontosabb információira irányítani. Ha kitör a harc, a környezet csak háttere kell, hogy legyen annak. A részecskeeffektusoknak és a hősöknek ki kell emelkedniük a forgatagból, és a megfelelő információt kell továbbítaniuk a játékosok felé, hogy ők megalapozott döntéseket hozhassanak.
Ezenkívül az Idézők szurdokának átláthatónak kell maradnia a nézők és a játékosok számára is. A térkép nyugati oldalát megviselte Baron Nashor megjelenése, míg a keleti oldalán a vad és buja természet az úr. Ezzel és az egyes területek saját erősítő hatásaival a dzsungel összes része jól elkülönül az átgondoltan elhelyezett, jellemző helyszínek és a színekben is megjelenő finom különbségek által. Ha már a dzsungelnél tartunk: több új szörny költözött az Idézők szurdokába, és ezek megjelenése világosan jelzi, hogy milyen támadásokra lehet tőlük számítani. Például gólempárok helyére lépő krugok sziklaszerű külseje világosan mutatja, hogy ők a sebzéseket jól viselő minitankok, de láthatóan is gyengébbek a hatalmas Kék Őrszemnél.
Ha a frissítés bekerül a PBE környezetbe, elkezdjük részletesen bemutatni nektek, hogyan zajlott a fejlesztés. A következőkre számíthattok:- Élő magyar stream a pálya bemutatásáról és a fejlesztések hátteréről
- A csapat művészei, tervezői és producerei által írt fejlesztői naplók
- Élő interjúk a fejlesztőkkel
- PBE-frissítési jegyzetek az újdonságokról
Az élő magyar streamről nemsokára további információkkal is szolgálunk nektek, a fejlesztői naplók megjelenése pedig szintén hamarosan elkezdődik, ahol szakembereink a frissítés művészeti és tervezési hátteréről fognak beszámolni. Egy kifejezetten ennek a témának szentelt fórumkörnyezetet is elindítunk, ahol nagyon várjuk a visszajelzéseiteket. A műszaki oldalon az új textúrarenderelési eljárás a korábbinál több RAM-ot igényel a térképen, de próbáljuk minimalizálni ennek hatásait. A cél, hogy a frissítés miatt ne kelljen fejleszteni a PC (vagy Mac) számítógépedet.
A frissítés élő kiszolgálókon való megjelenése után sem áll le a fejlesztés. Mindig van min csiszolni, és szívesen várjuk az ötleteket.
Az eredeti cikket itt találjátok
GY.I.K.
Ez a mostani térkép helyett lesz?
Igen. A végleges megjelenés még várat magára, de ez a frissítés fokozatosan életbe lép az összes olyan várólistán, amelyről elérhető az Idézők szurdoka. További részletek később várhatók.
Mennyire változik meg a játékmenet?
Sok helyen javítottuk az áttekinthetőséget, de a változások miatt nem fogsz rossz helyen kikötni egy teleportálás után. Az Átvillanással megkerülhető falak, a tornyok lőtávolsága, az ösvények mérete, a bokor használata és az őrszemek elhelyezése mind változatlanok maradtak. A sárkányt és Baront átdolgoztuk kívül-belül, hogy félelmetesebbek és erősebbek legyenek. A játékmenet szempontjából annyi történt, hogy az átláthatóságra összpontosítva megszüntettük a támadási mintáik véletlenszerűségét, így az ügyes játékosok előre kiszámíthatják és elkerülhetik a szörnytámadásokat.
Mikor éri el ez a frissítés az élő szervereket?
Egyelőre még nem tűztünk ki pontos megjelenési dátumot. Amíg a PBE környezetben nyüstölitek, próbáljuk kigyomlálni a programhibákat, javítjuk a teljesítményt, és elemezzük a visszajelzéseiteket. Ez sok munkával jár, így egyelőre nem merünk pontos dátumot ígérni.
Hogyan lehet játszani a frítéssel?
A frissítés hamarosan elérhető lesz a PBE szerveren, és egyelőre csak ott találkozhatsz vele. Gőzerővel dolgozunk, hogy formába hozzuk a térképet, és azonnal szólunk nektek, ha lesznek konkrétabb kiadási terveink.
Lesz olyan bétateszt az élő kiszolgálókon, mint a Csapatépítő esetében?
Nagyon szeretnénk egy ilyen lehetőséget elérhetővé tenni, mert hasznos visszajelzések sokaságát szülné. A frissítés mérete és a teljesítménnyel kapcsolatos problémák miatt azonban sajnos ebben az esetben egy élő bétateszt elég nehézkesen lenne kivitelezhető. Minden új hírről beszámolunk.
Fejlesztenem kell a számítógépem?
Jelenleg az új Idézők szurdoka több memóriát (RAM) használ, mint a jelenlegi változat. Ezerrel dolgozunk az optimalizáláson, és szeretnénk a mostani Szurdokhoz közeli teljesítményt elérni. Magyarán a cél az, hogy a frissítés miatt ne kelljen fejleszteni a PC vagy Mac számítógépedet.
Hatással lesz a többi pályára?
Ebben még nem vagyunk biztosak. Egyelőre minden erőnkkel azon vagyunk, hogy ez a frissítés minden játékoshoz eljusson világszerte.
Képek a pálya új kinézetéről