2014-07-09 11:20
2014-07-09 11:20
Hamarosan grafikai frissítést fog kapni a launcher a PBE szerveren, de mielőtt ez megtörténne, a RIOT az alábbi cikkben szeretné ismertetni céljait.
Üdv mindenkinek!
Hamarosan a PBE-n közzéteszik a frissítőprogram és a kliens kezdőlapjának grafikai módosításait. A megjelenés előtt szerettük volna elmondani, hogy mire számíthattok a jövőben, és hogy mik a céljaink a League of Legends-kliens általános fejlesztésével kapcsolatban.
Folyamatosan figyeljük a visszajelzéseiteket, mert tudjuk, hogy sokan szeretnétek egy új klienst. A jelenlegi módosítások csak az első lépést jelentik egy átfogó és folyamatos fejlesztési folyamatban, amelynek célja a játék előtti élmény javítása. Az első lépés a frissítőprogram vizuális átalakításán kívül javarészt egy új alapvető klienstechnológia bevezetéséről fog szólni. Bár ez a technológia nem alakítja át jelentősen a játék előtti élményt, segítségünkre lesz a későbbi frissítések tervezésében. Az elsődleges szempont azonban a stabilitás fenntartása, és hogy minden gördülékenyen működjön a következő frissítések során. Hamarosan a hosszú távú terveinket is megosztjuk veletek, de ma az új alapok építése lesz a téma.
Biztonságos módosítások
Először is határozzuk meg, hogy a „kliens” alatt a játék előtti élményért felelős teljes műszaki ökoszisztémát értjük. A meccsek előkészületeinek minden egyes lépése kapcsolódó rendszerekre épül, amelyek együttműködve juttatják be a játékosokat a meccsekbe.
A LoL stabilitásának fenntartása szinte minden más tényezőnél fontosabb a módosítások előkészítése során. Mielőtt bármilyen nagyszabású módosításra vállalkoznánk a szolgáltatások terén, meg kell győződnünk arról, hogy az új technológiai alap megfelelő lesz a feladathoz. Ebből a megfontolásból a kliens legkisebb kockázattal frissíthető részével kezdtünk. A frissítőprogram és a kliens kezdőlapjának megjelenésére és használatára esett a választás, mivel minimális kockázat mellett teszi lehetővé az új technológia bevezetését, no meg ti is jól jártok vele.
Az első néhány kiadás kiindulópontként fog szolgálni, és betekintést nyújt a további rendszerek frissítésének módjába. A játék előtti élményt menet közben folyamatosan finomítjuk és javítjuk, így biztonságosan fejleszthetjük a klienst.
A PBE-n hamarosan megjelenő tartalom
A következő hetekben letesztelünk egy új technológiát a frissítőprogramban, amely az információk megjelenítését is megújítja. Az alkalmat megragadva a kliens kezdőlapja is ehhez illő új külsőt kap. A frissítőprogram mögött álló, a PBE környezetben bemutatkozó technológia szolgál majd a későbbi kliensfrissítések alapjául.
A frissítőprogram és a kliens kezdőoldalán kényelmesen meg lehet majd tekinteni a LoL híreit és frissítéseit, de ezek jelenleg több téren is fejlesztésre szorulnak majd.
Lássuk mindezt az ingyenesen elérhető heti hősök példáján keresztül. A jelenlegi frissítőprogram hírfolyamában látható ugyan néhány név, de a teljes lista megtekintéséhez meg kell nyitni egy webes cikket. A tervezett módosítások után az összes aktuális ingyenes hős egyből látható lesz a frissítőprogramban. A frissítési jegyzetek is megjelennek, így a letöltés közben elolvashatók a legújabb módosításokkal kapcsolatos információk.
Az új elrendezés megfelelő figyelmet irányít az összes fontos tartalomra, valamint minden elemhez tartozik majd médiatartalom is. A vizuális elemek megjelenítése érdekében megnöveltük a frissítőprogram ablakát, hogy a fontos elemek szem előtt lehessenek, a többi pedig könnyen elérhető legyen. Az alapvető frissítési eszközöket egy helyre csoportosítottuk, a letöltés folyamatjelzője, a szolgáltatás elérhetőségének jelzője és a régióválasztó pedig a frissítőprogram ablakának felső részére került. A frissítési folyamatot egyetlen sávban egyesítettük, hogy az információk átláthatóbbak legyenek.
A kliens kezdőlapján ugyanúgy változik az elrendezés, mint a frissítőprogramban, itt azonban további tartalmak is színesítik a képet. A frissítés részeként a tartalmak immár egészen a képernyő széléig érnek. A kliens mérete ennek ellenére nem változott, ezért nem volt szükség a kliens többi funkciójának átrendezésére (csak a menük gombjait tettük kicsit átláthatóbbá).
Az első frissítéssel összességében nem sokban változik a játék előtti élmény. A tényleges frissítési folyamat ugyanaz marad, szóval egyelőre nem lehet jobb teljesítményre vagy nagyobb letöltési sebességre számítani. A mesterségek felülete, a bolt, a csevegőrendszer stb. sem változik. A végső cél a játék előtti élmény továbbfejlesztése, a legfontosabb szempont azonban a játék és a kliens stabilitásának és megbízható működésének megőrzése.
És ami még várható
Ezek a kezdeti változások nem formálják át alapjaiban a játék előtti élményt, de számunkra fontos új technikai alapokat fektetnek le, amelyekre biztonsággal építhetünk a fejlesztés és a tesztelés során. Ne aggódj, ha az általad várt módosítást még nem vezettük be. Tudjuk, hogy a kliens más részei is javításra szorulnak, és alig várjuk, hogy ezeket is megújítsuk.
Határozott elképzeléseink vannak a kliens jövőjéről, és alig várjuk, hogy a későbbiekben nektek is beszámoljunk a terveinkről!
Az eredeti cikket itt találjátok.