5.13 Patch legjobb 5 bajnoka Solo Queue-ban, szerepkörökre bontva

Írta s0ulswap, Kategória: Egyéb
2015-07-21 14:30

Ha szeretnéd tudni, mely hősökkel a legkifizetődőbb megtanulni játszani, akkor olvass tovább!
Ezt a kis összeállítást Pants are Dragon nevezetű Challenger játékos osztotta meg Reddit-en. Róla annyit érdemes tudni, hogy 4. szezonban Challenger ligában rank 47. helyen, 3. szezonban rank 25. helyen végzett szezonzáráskor, jelenleg 493 ponton áll Challenger-ben. Ismét eljött azon pontja a hónapnak amikor megosztja gondolatait azon Bajnokokról amelyek a legjobbak jelenleg Solo Queue-ban. Más és más pick-ek láthatóak ilyen ELO magasságában, és kapunk egy rövid magyarázatot miért is preferálják X hőst Y helyett. Hogy rövid és tömör maradjon Pro és Kontra szerint kapjuk a jellemzéseket. Azt se feledjük, hogy ezek a sorrendek csak személyes vélemény és tapasztalat alapján lettek összeállítva, így mindenki másnak is meglehet a saját sorrendje amit preferál.

Felső ösvény


(1) Ryze:
  • Pro: Egy "Istenné" válik mikor passzív képessége teljesen feltöltődik, már egy Istennő könnycseppje és egy Korok pálcája birtokában hasznos tagja a csapatnak, az átdolgozás előtti Ryze-tól erősebb összességében.

  • Kontra: Könnyen rajta lehet ütni, a passzívon lévő stack-ek nélkül kicsi a sebzése.

(2) Irelia:
  • Pro: Nagy a "snowball" potenciálja, már egy kész Hármasság hatalmával is nagy sebzést oszthatunk ki vele, 2 másodperces kábítás, tankos (passzív képesség, R + W).

  • Kontra: A játék késői szakaszában veszít egy keveset a sebzéséből, inkább a játék elején és közepén erősebb.

(3) Rumble:
  • Pro: Ultija nagyon jó kezdeményező képesség, erős "zoning", "front line" mágus, Liandry gyötrelme kötelező tárgy.

  • Kontra: A megfelelő Ulti elsütése nem mindig garantált, képességei AP rátája nem olyan jó a játék késői szakaszában, mint más mágusoknak.


(4) Hecarim:
  • Pro: Nagyszerű rajtaütések az alsó ösvényen a bázisvédő cipővel, eléggé mobilis a pályát tekintve, TP mellett az égetés is jó választás neki, hogy nyomás alatt tartsuk lane ellenfelünk.

  • Kontra: nem túl tankos a W-n kívül.


(5) Riven:
  • Pro: Magas "Snowball" potenciál, mobilitás, erős burst szerű sebzés

  • Kontra: Ha lemarad a játék folyamán, akkor használhatatlan a csapat számára.

Lövész


(1) Sivir:
  • Pro: Remekül kihasználható ulti, nagyon nagy kiteolási potencia, hamar betolja a hullámokat, a képességet levédő pajzs igazán OP védekezési eszköz, főleg a 10 másodperces töltési idővel a végén

  • Kontra: 500-as hatótávolság!!


(2) Vayne:
  • Pro: Remek harc, tank gyilkos, remek a végső játékrészben

  • Kontra: Gyenge az ösvényen, mindenki játsza őt... még a nem ADC mainek is.

(3) Jinx:
  • Pro: Erős "carry" a végső játékrészben, nagy hatótávolság, a végső képessége kiváló befejezésre.

  • Kontra: Nincs menekülése.

(4) Kalista: (Vitatott, hogy jobb helyre való)
  • Pro: Remek, mikor tankokat kell "kite"-olni, a középső játékrészben fantasztikusan megugrik a sebzése, erős az ősvényen.

  • Kontra: Most NAGYON ERŐSEN visszaesik a végső játékrészben.

(5) Corki:
  • Pro: Erős a középső játékrészben, vegyes sebzés, remek "poke".

  • Kontra: Visszaesik a végső játékrészben.

Dzsungelharcos


(1) Nidalee:
  • Pro: Nagyon erős dzsungelharcos a korai szakaszban, erős a középső játékrészben, gyors takarítás. Rúnapallos miatt jobb az összhang a gank-ek alatt, nem kell megvárni a képességek töltési idejét, mivel csak az alaptámadásaira alapoz, erősebb közép/vég játék a Rúnapallos Félholt Csapás szerű passzív képessége miatt.

  • Kontra: Erőssége attól függ mennyire tudott "snowball"-ni a játék elején, Q képesség nagy pontosságot igényel, a gyógyítást kivéve semmi hasznosat nem nyújt a csapat számára, dárdái gyengébbek a játék vége felé.

(2) Evelynn:
  • Pro: őrszemek hasztalanok ellene, erős korai játék, vegyes sebzés (AP + AD), erős kezdeményező képesség.

  • Kontra: A játék késői szakaszában sebzése lecsökken.

(3) Rek'sai:
  • Pro: A végső képességgel hamar vissza érünk a dzsungelbe, hogy folytassuk a farmolást és könnyen oldalba támadhatjuk a gyanútlan ellenfelet, nagy alap sebzés, a megfelelően használt W képességgel az ellenség menekülő képességeit szakíthatjuk meg, az alagutak gyors mozgást tesznek lehetővé a dzsungelben, passzív képessége tankosságot biztosít, jó ganker.

  • Kontra: csak 1 CC képessége van, ha hátrányba kerül hasztalanná válhat a csapat számára.

(4) Nunu:
  • Pro: Parázsbehemót + Q képesség = gyors dzsungel takarítás, a játék késői szakaszában erős buffot biztosít az ADC számára, E és R képességei erős védelmező varázslatok, Csatározók szablyája tényleges sebzéssel erősíti az alaptámadásait, Parázsbehemót nerf annyira nem befolyásolta nagy mértékben.

    [*]Kontra: Kicsi alap sebzés, Csatározók szablyája nerf már nem tett jót neki.

(5) Lee Sin:
  • Pro: Erős a játék kezdeti és középső szakaszában, nagy mozgékonyság, nagy alap sebzés.

  • Kontra: Játék késői szakaszára legyengül, sok skill-t igényel a játéka.

Középső ösvény


(1) Ezreal:
  • Pro: A Rúnapallos és a Vándorok úttörője segítségével könnyen takarítja a hullámokat, örületes mennyiségű sebzést oszt ki hirtelen, nagy hatótávolsága van, és remek „poke”-ja van. Kicsik a képességek újratöltési ideje.

  • Kontra: Irányított képességekben magabiztos kell lenni hozzá, gyenge az ösvényen.

(2) Twisted Fate:
  • Pro: Elég jól tudja piszkálni ellenfelét, félig globális végső képesség, hullámokat jól takarítja, használja Luden visszhangját, 2 másodperces kábítás 6 másodpercenként.

  • Kontra: Könnyű préda a középső ösvényen, nincs menekülése (kivéve a végső képességet, de…)

(3) Viktor:
  • Pro: ERŐS alap sebzés (sokat erősödik a Hex agy és a Q szintjeivel), akkor is jó, ha hátrányban van, remek "burst" sebzés, az E-vel könnyen takarítja a minion hullámokat. ERŐS A VÉGSŐ JÁTÉKRÉSZBEN.

  • Kontra: Rövid hatótávolságok, az egyetlen tömegirányítása is kis távolságú (több ellen kezdeményezés mint kezdeményezés).

(4) Azir:
  • Pro: Egy csomó sebzés a középső/végső játékrészben, jó "poke" / kiszorítás a katonákkal, fal, hogy visszalökje az orgyilkosokat, sebzőket.

  • Kontra: Nagyon erősen gyakorlást igénylő hős. Nagyon alacsony alap sebzés varázserő nélkül (úgy értem, hogy használhatatlan ha hátrányban van).

(5) Ahri:
  • Pro: A mozgási sebesség bónusz miatt nagyon nehéz elkapni, ezen kívül még mindig megvan a sebzése ahhoz, hogy gyorsan végezzen ellenfelével. Ha elhibázol pár képességet, valószínűleg akkor sem fogsz meghalni, így biztonságos a játék vele.

  • Kontra: Irányított képességekre épülő karakter.

Támogató


(1) Janna:
  • Pro: Végső képességből életerő töltés + tőmegirányítás, istenszabású mozgékonyság a W-ből, a mozgékonyság cipőjéből és a passzívból.

  • Kontra: Papír, fontos a képességek jó használata.

(2) Nautilus:
  • Pro: Nagy tömegirányítás, egy csomó sebzés az E-vel és rengeteg mozgékonyság, végső képességgel le lehet kötni az ellenfélt, jól erősödik szintenként, tankos.

  • Kontra: Az ösvényen le lehet sebezni. E sebzés gyengítve, de w.e

(3) Thresh:
  • Pro: Egy jó Thresh lehozhatja a játékot. Rengeteg mozgékonyság, alapvetően minden, amit egy támogató csinálhat.

  • Kontra: Nehéz mesterien játszani.

(4) Alistar:
  • Pro: Jó középső/végső játékrész, extrém jó rajtaütő.

  • Kontra: Nincs rengetek sebzése, semmi fenyegetést nem jelent, ha nincs Q + W.

(5) Blitzcrank:
  • Pro: A húzások megfordíthatnak egy játékot, rengeteg tömegirányítás, tankos. SOLO QUEUE ISTEN

  • Kontra: Gyenge az ösvényen töltött idő vele, ha nem találnak a húzások, rengeteg manát eszik a Q.

Videók


Itt van néhány videó, amiben elöszőr megosztotta gondolatait mielőtt azt megírta volna Reddit-en is.

PATCH 5.13 JUNGLE TIER LIST TOP 10
PATCH 5.13 MID TIER LIST
PATCH 5.13 SUPPORT TIER LIST
PATCH 5.13 TOP LANE TIER LIST
PATCH 5.13 ADC TIER LIST

A készítő YouTube csatornáját ITT találjátok meg!

Eredeti cikket ITT olvashatjátok!


Hozzászólások (0)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!
Belépés