Top lane terror, avagy a Smite/Teleport stratégia

Írta s0ulswap, Kategória: Egyéb
2015-04-28 00:24

Az 5.6-os meta meglepő változásai a top lane-en történtekhez köthetjük. Urgot mid? Bátran játszhatjuk. Lee Sin kiesett a dzsungeles szerepkörből? Ez egyébként is várható volt a sok bevezetett nerf miatt. De, egy játékos aki megválik a Flash-től, a legalapvetőbb és létfontosságú menekülési eszköztől ami rendelkezésünkre áll, az azt jelenti valami drasztikusan megváltozott a játékban.

A jelenlegi profi szintű játékosok feladata közé tartozik a map kontroll, mint egyénileg mozogni a pályán és split push-al nyomulni előre, vagy Teleport segítségével egy összecsapás közepébe megérkezni és kisegíteni a csapatot. A legutóbbi tárgy változások ezeket a képességeket még jobban felerősítették. Jack "Jak" Gifford az Oceania Pro League Team Absolute csapat top lane játékosa szerint a dzsungel változások átterjedtek a saját lane-re is az 5.6-os Patchben. "A legjelentősebb változás, hogy elérhetővé vált számunkra a Cinderhulk, ami jelenleg a legerősebb tárgy a játékban és ezzel a lehető leggyorsabban lehet kitisztítani a dzsungelt."

De, várjunk csak, a dzsungel szörnyek nem a dzsungelesnek kellenek? "Ha a top lanerünk Smite-al rendelkezik, lehetőség nyílik a counter-junglerre vagy extra farmhoz juthatunk saját dzsungelünkből amikor jungler csapattársunk a map másik felén tartózkodik", mondja Cloud9-ból An "Balls" Le. "Ezzel több tapasztalati ponthoz juthatunk, mint normál esetben és a Challenging Smite-al bátran belemehetünk 1v1 szituációkba." Giffors véleménye egyezik Le-vel abban, hogy érdemesebb feladni a hagyományos Teleport/Flash varázslatokat egy korai szint előnyért.

Bár, egy bizonyos nagyságú champion pool-ra szükségünk van, hogy ezeket az előnyöket megszerezhessük. Gifford szerint, "két esetben játszatjuk hősünket Smite/TP-vel, mégpedig, ha túl mobilisak vagyunk vagy túl tankosak.". Balls megjegyzi, szükségünk van némi egyensúlyra ezen két tulajdonság között: "ha nincs Flash egy nem-mobilis hősön, akkor csak egyszerűen egy gank alatt meghalsz. Shyvana és Hecarim is megfelelően mobilisak és nagy fenyegetést jelentenek egy bizonyos pont után. Szerintem azok a hősök alkalmazzák a legjobban ezt a stratégiát akik magas szintű mozgékonysággal, gyors minion takarítással és nagy sebzéssel rendelkeznek."


Jelenleg, ha vissza akarjuk verni a Smite/TP statégiát, sokat kell az egyéni mechanikára támaszkodnunk. "Ha olyanok ellen játszunk a lane-n akik nagy nyomás alatt tartanak, vagy kisebb hibákért is könnyen büntetnek akkor nem érdemes ezt a stratégiát használnunk.", mondja Balls.

Gifford szerint eléggé limitáltak a lehetőségeink. "Nyilvánvalóan könnyebb gank-elni, ha nincs Flash, de egy jobban elfeedelt tank nagyon erős a játék késői szakaszában, így az egyetlen gyenge pontunk az, mennyire vagyunk gankelhetőek." Megérkezve a late game-be, egy masszívabb és mozgékonyabb Smite top laner, mint Shyvana és Hecarim nemcsak a csapatküzdelmeket nehezítik meg, de kiemelkedően hatékony a split-push képességük is a Cinderhulk tárgynak köszönhetően.


Balls-t aggasztja a solo queue játékok alakulása: "Szerintem a Smite-nak mégis csak a dzsungelben kéne maradnia, mert így kevésbé leszel büntethető a laneden. A játékosok könnyen visszaélnek ezzel a stratégiával, hogy szinten tartsák magukat tapasztalati pontban vagy még akár előnyhöz is jussanak." Szerinte valamilyen módon a Cinderhulk-ot kellene nerfelni, hogy ne legyen ekkora hatással a toppos szerepkörre.

Gifford sokkal inkább elfogadóbb: "Jót tesznek azok a változások, amik a standard laning-fázist érintik. Hosszú ideig csak egy "sziget"-ként lehetett jellemezni a felső ösvényt, elszigeteltsége miatt a map és a csapat többi részétől. Viszont, abban egyetért, hogy a Cinderhulk-ra ráfér egy kis változtatás a tárgy túlzott erőssége miatt. Nagy valószínűséggel ezek a nerfek ki is törlik a játékból a Smite/TP stratégiát. Stratégiai sokszínűség nem a legjobb, ha az egy OP tárgynak köszönhető."








Hozzászólások (0)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!
Belépés