Profik véleménye az új dzsungelről

Írta s0ulswap, Kategória: Egyéb
2014-12-16 18:58

IEM San Jose egy nagy bemutató volt az előszezon változásairól. Erről megkérdeztek pár profi játékost is!

Új szezon, új dzsungel, ahogy a profik látják


Csak pár hét telt el, hogy az előszezon keretén belül birtokba vehettük az új dzsungelt, amely teljesen megváltoztatta a játékmenetet a Szurdokban.
Megkérdezték az IEM San Jose bajnokával William "Meteos" Hartman-t, a TSM új tagjával Lucas "Santorin" Larsen-t, és az Alliance visszatérő dzsungelesével Ilyas "Shook" Hartsema-t, hogy mit gondolnak az újításokról.

Nehezebb, mint amilyennek látszik


Mind három játékos rögtön kiemelte, mennyivel nehezebb az új dzsungelt "kitakarítani" a korábbinál erősebb szörnyek miatt.
Az előző szezonhoz hasonlítva magyarázza Santorin, "A dzsungel sokkal könnyebb volt, így könnyebben elérhető a gankeléshez szükséges 3. szint, szóval Lee Sin és Kha'zix nagyon jók voltak akkoriban. De most nehezebb életben maradni a dzsungelben és korábban is kell visszatérni a kezdőhelyre."
Shook egyetértett majd hozzátette: "Jelenleg szükséged van önfenntartásra, vagy egy képességre amivel blokkolhatod a dzsungelből származó sebzést."

Ez az ami újabb bajnokokat hozott a csatatérre, nevezetesen Warwick-ot. Az ő létfenntartása és összhangja az új dzsungel tárgyakkal, a teljes homályból a garantált választások/tiltások közé helyezte a 4.20-as frissítésben.
Különösen Shook érezte nagyon erősnek Warwick-et az IEM alatt, mondván "Már egy bizonyos tárgyal is nagy sebzést képes kiosztatni, ahhoz képest, hogy tankra építik."
Azonban Meteos nem ért egyet, szerinte az ösvényekre kifejthető nyomás hiánya a korai szakaszban, több szabadságot biztosít az ösvényen játszóknak az agresszív játékban.
Hogy WW megmarad-e a dzsungel rémének, mint IEM-ben, még a jövő zenéje.


Bár, nem csak Warwick az egyetlen akit erős önfenntartás képessége miatt kedvelnek.
A játékosok meg is neveztek pár erősnek számító karaktert, Meteos és Santorin is Nunu-t jelölte meg ellen-dzsungelező potenciálja miatt. Meteos még kiemelte Pantheon-t és véleménye szerint még Zac is visszatérhet a 4.21-es frissítésben.

Továbbá, amíg Shook Vi játéka közben úgy érzi, hogy kifognak rajta a dzsungel táborai, addig Meteos szerint nem ez a helyzet. Egy "jobb verziójú Warwicknak" nevezve Vi-t, kiemeli a kezdőre való visszatérést megelőző teljes dzsungel tisztítási képességét, kombinálva az ösvényekre kifejetett nyomását, amik jól kompenzálják az ultiján lévő újratöltési időt.
Egyelőre, úgy tűnik az LCS indulásáig nem fog eldőlni melyik dzsungel karakter fog kijönni győztesként.

És persze felesleges is a megfelelő dzsungeles karakterről beszélnünk, amíg meg nem említjük azt az emlékezetes meccset amit az UOL és TSM játszott, bemutatva egy dzsungel Twisted Fate-et.
Bár lenyűgöző az UOL bátorsága ezzel a választással, sem Santorin, sem Meteos nem tervezi, hogy lemásolja ezt a stratégiát, mivel mindketten egyetértenek abban, hogy e köré a választás köré épült a csapatkompozíciójuk.

Oszd meg


Az új dzsungel visszahozott egy régi taktikát: az alsó ösvény játékosai leszedik a Krug/Gromp tábort így már 2. szintet elérve érnek ki az ösvényre, ami mint kiderült problémás lehet a piros oldalon játszó dzsungeles számára.
Meteos szerint a Gromp tábor az ideális kezdés, de ha ez már nem elérhető akkor a dzsungeles útvonala limitálttá és megjósolhatóvá válik. Santorin szerint, az ilyen kezdés rögtön elárulja a dzsungeles mozgását. "Látni fogod, hogy ha az alsó ösvény párosa lesérülve érkezik meg, akkor a Gromp-al kezdtek, ha később érkeznek, de nem szenvedtek el sebzést akkor a dzsungeles kapta a buff-ot."
Ha az alsó ösvényen lévő játékosok erős hátrányból indulnak, akkor szükséges lehet ez az áldozat.

Ezzel szemben, Shook nem érzi ezt problémának. "Igen, én is úgy gondolom ezzel meghatározható a dzsungeles kezdése. De változtathatsz az útvonaladon. Ha az egyik oldalon kezdesz, akkor csak felcseréled a táborok sorrendjét és máris más útvonalon mozogsz, mint amit az ellenség elképzel."
A dzsungel útvonalának megtervezését csináld úgy, hogy sikerüljön azon az ösvényen gankelni ahol akartál.
Akárhogy is, ezek a taktikák maradnak amíg a csapatok alkalmazkodnak az elő-szezon változásaihoz.

Változatosság fejlesztése


Az elő-szezon kulcsszava a "stratégiai sokszínűség". A tervező csapat reméli, hogy bemutatva az új buffokat és lehetőségeket, a játékosok több alkalmazható stratégiát is találnak.
Sajnos, Shook szerint jelenleg nem ez a helyzet. "Szerintem most az egyetlen ami változott, hogy a lesújtást a Pengecsőrökön használod, hogy megkapd a buffot... és Warwick ismét egy erős választás."


Meteos optimistább, de nem teljesen elégedett.
Összehasonlítva dzsungel karaktereket mint Lee Sin és Jarvan IV akik már 3-as szinten tudnak hatásosan gankelni, azokkal akik megfelelő eszközök nélkül gyengébbek a játék korai szakaszában, kevésbé képesek nyomást helyezni az ellenfélre.
"Szeretem, ha már korán hozzá tehetek a játék menetéhez, de ha mindenki arra van kényszerítve, hogy 6.szintig csak farmoljunk az unalmassá tenné az egészet."
Meteos azzal folytatja, hogy reméli azok a karakterek is teret nyernek akik gyengébb kezdéssel rendelkeznek.

A 4.21-es frissítés az első komolyabb változtatás az elő-szezon indulás óta. Főleg a Vándorok úttörője és Warwick kapott nerfet, többek között hatalmas buff érkezik Sejuani és Zac részére ami talán közelebb hozza a "stratégiai sokszínűség"-et.
Még messze vagyunk az új szezon kezdésétől, de abban biztosak lehetünk, hogy sok változás fog még jönni. Eközben szemünk előtt történik a jelenlegi meta változása. A változás jó, és ennek nincs is jobb helye és ideje mint az elő-szezonban.



Hozzászólások (0)

Jelentkezz be az oldalra, hogy írhass hozzászólást!
Belépés